Booket neste års ferie

Gjett hvor jeg skal på ferie neste år! Du gjetter det aldri! 

Ferien til neste år er allerede bestilt. Og denne gangen er det ingen sydentur eller shopping i travle byer. Vi har bestemt oss for å reise på en aldri så liten vinterferie. Både jeg og kjæresten er glad i vinter og elsker å stå på ski. Derfor har vi bestilt skitur til ALPENE i februar 2017! Ett litt annerledes år, med nye opplevelser og erfaringer!

Vi skal bo i Canazei, hvor verdens største skiområde Superski Dolomit ligger. Dette er forresten i Italia. 468 skiheiser og 1220 km med skiløyper! Heisene sammen tar nøyaktig 507.577 personer – i – timen! Det er sykt det. Kan ikke sammenligne det med Hemsedal eller Trysil, for å si det sånn. Vi reiser med foreldrene og brødrene mine, samt mange av deres venner og kjente. Vi blir en ganske stor gjeng som reiser sammen. Mamma og pappa har vært i Alpene før, men da var de i Saalbach i Østerrike. Så da de sammen med andre arrangerte en hopp-på-dem-som-vil-tur til Italia, måtte vi bare henge oss på!

Vi skal bo på hotel Locanda Degli Artisti  som drives av en kokk som er kjent i hele dalen. I følge kundeomtalene skal maten være fantastisk, og de ansatte viser bedre enn god service ovenfor kundene. Hotellet skal være litt slitt og har helt enkle rom. Men så er det jo en stor del av sjarmen å være på ett sted som dette. Jordnært, idyllisk og sjarmerende. 

Slikt ser ett skikart ut over Alpene! Stripene indikerer hver skiheis som har sin egen fargekode for vanskelighetsgrad. 

Jeg gleder meg sykt! Så gøy det kommer til å bli, det er jeg 110% sikker på! Dette er jo noe jeg aldri har gjort før, reist til utlandet for å stå på ski. 

Famous and luxury place of Val d'Isere at sunset, Tarentaise, Alps, France

Har du vært i Alpene? Kunne du tenkt deg en skiferie fremfor å reise til syden ett år?
 

4 kommentarer
    1. Det er faktisk helt sykt at det er nesten 500 skiheiser .. haha. Men for en ferie. Tror virkelig dere kommer til å kose dere – hva annet skal man liksom gjøre? Har så lyst til å besøke alpene selv, og en vakker dag skal jeg også trykke “bestill” 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg