Hjemmelagede kjøttkaker

Beklager, men her kommer enda ett innlegg om hva jeg putter i munnen!

Jeg overgikk meg selv i går ser dere. Jeg lagde kjøttkaker, fra bunnen, for første gang! Jojo, helt sant! Er faktisk første gang jeg lager kjøttkaker i det hele tatt. Det er mange år siden sist jeg spiste kjøttkaker. Det var i den tiden jeg var ca. 150 cm høy, satt rundt bordet og sutret til mamma og pappa, og ikke fikk gå før jeg hadde spist opp potetene mine. 

Jeg fulgte den lette oppskriften. Youtube: Hvordan lage kjøttkaker. Og dadda! Rema 1000- kokken fikser biffen. Eller kjøttkakene. Jeg gjorde det til og med enda enklere. 1pk (eller 2) karbonadedeig/kjøttdeig, 2 ss hvetemel, 1 ts salt, 1 ts pepper og 1 egg er alt du trenger. Kna dette sammen til en fin masse(?). Eller farsja, så han sier i videoen. Bruk en skje og litt vann for å forme dem fint i hånden og stek dem på en middels varm stekepanne til de er helt gjennomstekte. Og voila. 

Se youtube videoen her 

 

10 kommentarer

Siste innlegg