HOLD KJEFT

Vi vet alle hvordan sosiale medier har hjulpet folk til å åpne seg og spre ut sine meninger i hutt og pine. Noen positive, men også i ganske mange tilfeller negative. Jeg også. Jeg har også vært en av dem som har slengt ut ting jeg angrer på i ettertid. Det er så lett og bare trykke på noen taster og presse “publiser”. Altfor lett. Men slik er dagens samfunn. Alle vil ha noe og si, alle vil bli hørt og sett. Alle skal få bli hørt og sett. Men noe en kanskje ikke tenker på der og da, er at noen kommer til å lese nettopp din kommentar. Noen du gjerne har rettet deg mot, som du har en mening om. Det er ikke alle som hiver seg på tastaturet og springer til motangrep mot deg. Vil det da si at du har vunnet? Hva oppnådde du med kommentaren din? 
Røde Kors har nå publisert en video som virkelig gav meg en tankevekker. Vi hører så utrolig mye om innvandringen, hver eneste dag. Og på samme måte med andre ting, så har folk meninger om dette tema også. Jeg hellet også mest mot den negative strømmen, det skal jeg ærlig si. Media trekker søkelyset frem på det mest negative de kan få ut av alle situasjoner, så vi sitter igjen med ett korrupt bilde av noe som ikke trenger å være så ille. Og det er da kampen i kommentarfeltet begynner. For det er her alt begynner, men ingen ende tar. Mennesker som kommer til Norge for å søke fred og en trygg fremtid er hjertelig velkomne for meg. Mennesker som vil lære seg norsk og gå på skole, få seg jobb og bygge nettverk av gode venner er velkomne for meg. Jeg har ihvertfall forlatt diskusjonene om de såkalte lykkejegerne. For lenge siden.
 
For har du ikke noe godt å si. Hold kjeft.
 

 

3 kommentarer
    1. Hate: Jeg har sett disse videoene før, de har florert over facebook flere ganger. Som jeg også skrev i innlegget mitt, Jeg har delte meninger om innvandringen. Jeg bestemte i dette innlegget å fokusere på positive ord og den positive siden med å ta imot innvandrere til Norge. Jeg kunne skrevet en hel vegg om hva jeg synes er negativt, men holder heller det tilbake for å vise at jeg er FOR å hjelpe folk i nød. Folk som faktisk er i nød.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg