Gå ned i vekt med Lifesum

Jeg er blitt hekta på en app! En app! Heldigvis er det ikke Angry Birds eller Vegas Poker som har kapret meg, men en app som kommer til å bli veldig mye brukt i min hverdag. LIFESUM heter den, hørt om den? Lifesum er en app hvor du legger inn alt du har spist og trent på en dag, samt hvor mange glass vann du har drukket. Den følger med på om du får i deg nok karbohydrater, protein og fett, og gir beskjed om du har fått i deg for mye ved å vise rødt istedenfor grønt. Den viser også hvor mye kcal det er i hvert matprodukt du velger å tilføre i din “matdagbok”. Slik kan du holde styr på hva du putter i munnen din, sånn ca da hvertfall. Jeg vet jo det ikke er 100% rett alltid, men slik er det uansett med matvarer og kcal. Men her har du hvertfall en god veiledning, og gjerne ett mål å følge om du synes det er vanskelig å vite hva du kan spise. Den fungerer akkurat som om du har din egen kostveileder. På mobil. Gratis! 

Jeg ser det er litt forskjell på iphone og samsung mobilene, siden typen min lastet den også ned i går. Vi har begge forskjellige mobiler, men det går nå ut på det samme. Når du har lastet ned appen, får du spørsmål om hva målet ditt med dette er. Vil du gå ned i vekt? Vil du gå opp i vekt? Eller vil du generelt spise sunnere? Valget er ditt. Jeg har valgt den hvor jeg går ned i vekt, for det er det som er målet mitt. Så får du spørsmål om å skrive inn din egen vekt, og vekten du ønsker å oppnå. Og her kommer det kjekke. Når du har gjort alt dette, kommer en “glider” hvor du kan velge hvor mange uker du skal bruke på å nå målet ditt. Jeg har satt opp 16 uker, siden det er 16 uker til vi reiser til Rhodos. I tillegg viser den også hvor mye kcal du bør få i deg daglig for å nå ønsket mål. Og så er det mye annet som du også kan følge med på! Vanninntak, BMI, daglig fremgang, kroppsmål rundt midjen og vekt. 

Dette er gratis så lenge du bruker Standard programmet. Vil du gå enda lenger, så kan du oppgradere til Gull – versjonen. Da kan du legge inn flere kroppsmål som kroppsfett, bryst, og arm, og du får en mer detaljert opplysning om hver matvare. For meg holder det med gratisversjonen. Kjenner jeg blir gira bare jeg snakker om det, jeg gleder meg til sånn til å se resultater at det gjør vondt. Jeg er på Dag 2, og kjenner meg så motivert jeg bare kan. Jeg vil ut og ta meg en joggetur bare for å få det inn på programmet slik at det kan gjøre utslag for akkurat denne dagen. Jeg passet på å spise en sunn frokost i dag slik at jeg ikke gikk over den anbefalte kcal for frokost. Så hekta er jeg! Dette er også en sosial app, så du kan legge til venner om du laster den ned. Så gjerne legg meg til som venn hvis du ønsker det! Dette kan vi få til – sammen! 

Lykke til ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg