Mine treningsmål

God morgen! I dag har jeg dagvakt på jobb, så jeg var tidlig oppe i dag kan man si. Litt tungt å komme igang igjen etter så mange dager med fri, men det er nå litt deilig også. Etter jobb skal jeg komme meg på trening. Nå er det slutt med påskegodt, og jeg kan igjen fokusere på treningen mot sommer! Jeg trener ikke for å oppnå den såkalte sommerkroppen, men bare bli den beste utgaven av meg selv. Datoen til vi reiser til Rhodos er datoen hvor jeg har nådd mitt første “store” mål. Altså 24 juli. Fire måneder fra nå av! Derfor sier jeg at jeg trener mot sommeren. Målet mitt er enkelt og greit, fokusere på å gjøre mitt beste, øke vekter og presentasjonen etter hvert som jeg føler jeg blir sterkere, spise så sunt som mulig, kontrollere matinntaket i forhold til hvordan jeg trener – og ikke trener. Og ikke minst, følge mine delmål. Jeg har flere delmål jeg skal nå før jeg kommer til toppen av kremkaka for å si det sånn. Å ha delmål tror jeg er viktig. Det funker hvertfall utrolig bra for meg å ha mål jeg kan nå på kort tid, for å holde motivasjonen oppe til jeg når mitt virkelige mål!

Delmålene mine består for det meste av å gå ned 1 kilo i uken. Gjerne 5 kilo på en måned. Ett delmål jeg også har er at jeg ønsker å kun bruke svarte vekter under en styrketime på treningssenteret. Her har vi nemlig fargede vekter for alt fra 5 kilo og under. Fra 6 kilo er vektene svarte. For tiden bruker jeg 7-8 kilo på de store muskelgruppene som lår og legger. Men jeg har fortsatt bare 5 kilo på skuldre og biceps. På planen idag står det MRL (mage, rumpe, lår) og Spinning. Jeg har ikke bestemt meg enda for hva jeg vil. Mulig jeg bare tar litt egentrening for å komme litt i gang etter påskedvalen. Uansett, dere får ha en fin tirsdag! Jeg må jobbe, så vi snakkes.. ♥

 

3 kommentarer

Siste innlegg