Min Påske

Har dere hatt en fin påske? Det kan jeg si at jeg har hatt! Vi var som sagt på hyttetur til Sauda. Vi reiste opp på torsdags kveld for å slippe å våkne så tidlig på fredagen. Latinger. Greit, det var min ide. Vi var en ganske stor gjeng denne påsken. Mamma og pappa, tante og onkel, tre søskenbarn og tre venninner av mamma. Og så meg og Andreas da. Og hundene våre Kira og Tiko. 12 stkykker til sammen som går på to bein, så det er god plass på Hytta Del Saltveit i Sauda. 

På fredagen ble det altså en tur i slalombakken. Det så mørkt ut med tanke på været, men det ble ganske fint etterhvert. Så endelig fikk jeg den etterlengtede dagen i bakken. Og trolig den siste for denne sesongen. De siste årene har det ikke vært så voldsomt mange turene i slalombakken. Det kjente jeg på beina for å si det sånn. Før kunne jeg renne hele dagen i bakken, uten å få så mye som ett gnagsår. Men denne gangen begynte beina å verke, men vi ga oss ikke før det var kun en time igjen til det stengte. Jeg har så og si vokst opp på ski! Jeg begynte å stå på slalom da jeg var 3 år, og siden har vi vært på fjellet hvert eneste år. Pauser var ikke snakk om før. Kanskje det er alderen? 

På kvelden spilte vi Uno og Alias. Uno vekte opp gamle minner for å si det sånn. Vi spilte det alltid før! Skjønner bare ikke hvorfor vi ikke spiller det oftere. Det er jo så koselig, og folk er faktisk sosiale med hverandre istedenfor å glo ned i en lysende skjerm. Og det er lenge siden vi har hatt det så gøy sammen enn da vi spilte Alias hele gjengen! Vi delte oss opp i lag på 3 og satt ute i vinterstua og spilte i ett par timer. Det ble mye latter og gøy! Har dere spilt Alias før? Det er ett brettspill hvor man skal forklare ett ord, uten å bruke akkurat det ordet. Og vi har ikke ubegrenset med tid på oss. Det gjelder å forklare mest mulig ord på kortest tid. Søren at jeg ikke har noen bilder fra denne kvelden. Det var veldig koselig, med tente lys og tepper, snop på bordet og god stemning. Det er ikke så ofte vi alle er samlet sånn som dette. Og det blir vel ett par måneder til neste gang. 

Jeg hadde kamera med til hytta, men det ble ikke tatt opp fra sekken i det hele tatt. Vi har vel hatt det for travelt med å slappe av. Uansett, litt mobilbilder skader da ingen? 

Meg og Britt Turid på vei opp bakken! 

Bilde 1: Meg og Andreas. Bilde 2: Se den skjønne hunden som fikk bli med opp på en forfriskende tur! Selv synes jeg det så litt skummelt ut å ha hunden bak i en sekk mens man står på ski, men.. Regner med han hadde kontroll. 

  

Vi fikk servert god grillmat etter en hel dag i bakken!

Koste meg litt med snapchat på vei opp til fjells! 

Har du vært på fjellet i påsken? 🙂

2 kommentarer
    1. Åhh så kjekt du har hatt det i påsken 🙂 og mobilbilder skader absolutt ikke vet du 🙂 Jeg har ikke vært på fjellet denne påsken.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg