Sanger som får meg i julestemning

Hadde det vært for meg så hadde julen startet allerede i september! Da begynner jeg å tenke jul og så smått begynner å høre på julemusikk. Selvfølgelig bare når jeg er alene hjemme. Ikke alle medlemmene av familien er like glad i jul, hvertfall ikke i den grad som jeg er. Nå hører jeg på julemusikk mesteparten av dagen, når jeg rydder og vasker, pynter eller setter meg ned og lager ting. Da sitter jeg helt i min egen verden og synger med! Faktisk..

Jeg ville lage en liste til dere, over mine favoritter blant julemusikken. De som virkelig får meg i julestemning! Jeg hører både på norske og amerikanske sanger, så får jeg litt av begge sorten. Den gode, lune norske julen og den litt mer sprudlende amerikanske! Det finnes så mange versjoner av alle sangene, men jeg må si at blant de norske så er jeg spesielt glad i Maria Arredondo, Hanne Krogh og May Britt Andersen. 

Det finnes så mange julesanger nå, men det går liksom i de gamle kjente. Noen gjør gode cover-låter som jeg er blitt helt hekta på. Og ja, du ser en Justin Bieber låt inni lista mi her. 

 

Jeg hører jo på allslags musikk, så det kommer kanskje ikke som ett sjokk at jeg hører på alt fra Elvis Presley til soundtracken til Askepott? foressten, musikken i Tre Nøtter Til Askepott er bare helt perfekt å ha på i bakgrunnen når man gjør husarbeid. Ironisk kanskje, ikke sant? Men prøv, husvasken går som en lek! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg