Mitt første modelloppdrag

Jeg har offisielt hatt mitt første modelloppdrag! Ikke det at jeg tror det blir noen flere, men jeg kan skryte på meg at jeg har hatt ett oppdrag (med betaling) hvor jeg skulle stå modell for en gruppe fotografer fra Haugaland Fotoklubb som var på fotokurs, såkalt Workshop. Ei dame fra Belgia og hennes samboer holdt kurset. De snakket engelsk, og det var egentlig det jeg var mest bekymret for. Jeg er i grunnen god i engelsk, og forstår når noen snakker til meg. Men når det står en hel gruppe mennesker foran meg og blir snakket til på engelsk så blir jeg veldig nervøs! Heldigvis trengte jeg ikke si så mye, jeg skulle bare gjøre de bevegelsene hun beskrev, så alt foregikk ganske greit. 

Kurset var stort sett ment for at fotografene skulle lære om hvordan det naturlige lyset kunne hjelpe til å få fine bilder. Med naturlig lys mener jeg sola, lampa i taket eller i vinduskarmen. Ikke noe blitz eller i den dur. Det gikk også mye på hvordan man skal veilede en modell gjennom fotoseansen. Hvordan man skal fortelle henne hvordan hun skal stå, hvor den armen skal være, hvor den ikke skal være, bøye knærne, vri på hodet og alt det der. Det er nemlig ikke så enkelt som noen tror. 

Jeg var den eneste modellen, så å ha 12-13 fotografer foran seg og man skal smile til alle og stille seg opp i alle mulige posisjoner, så føler man seg litt som..ja, en kjendis! Haha, får jeg si det uten å virke for høy på meg selv?? Jeg er så glad for at alle som var der hadde en avslappet stil og humoren var på topp, vi lo og smilte og hadde det gøy alle. Bildene hadde nok ikke blitt så bra om det hadde vært en annen atmosfære. Si meg hva dere synes da?

Fotograf: Frode Fjermestad

Fotograf: Frode Fjermestad

Fotograf: Lars Martin Teigen

 

Fotograf: Lars Martin Teigen

 

 

Fotograf: Frode Fjermestad

Og ett litt morsomt bilde fra Behind Scenes, hehe! Her ble jeg bedt om å bare stå rett opp ned, noe som var veldig unaturlig for meg. Dere ser det sikkert på bildet også. Forståelig nok siden jeg er jente. Vi jenter vrir oss jo gjerne i forskjellige posisjoner når vi skal bli tatt bilde av. Men det var veldig gøy! Og jeg lærte også masse! 

Nå er det slik at jeg får tilsendt litt og litt bilder fra forskjellige fotografer som var med på kurset, så jeg tror ikke jeg har fått alle bildene enda. Men om det dukker opp flere skal jeg såklart dele dem med dere, så dere får se! Hvis dere vil såklart. Jeg gjør det nok uansett, siden disse ble jeg bare superfornøyd med! Alle de flinke fotografene.. Angrer ikke ett sekund på at jeg stilte opp! Håper ikke det var siste gang! 

Om det er noen hobbyfotografer der ute som er interessert i å være med i en større fotoklubb, så ønsker Haugaland Fotoklubb seg mange flere medlemmer! Dere kan sjekke ut deres webside på www.haugalandfotoklubb.no 

21 kommentarer

Siste innlegg