Slik har mine dager vært

God kveld bloggen! Denne dagen som skulle bli så deilig, og som jeg skulle nyte ved å slappe litt av, rydde litt her og der og bare ta det lungt.. Den ble spolert. Nå er jeg ganske sikker på at jeg er allergisk mot støv! Jeg var helt fin da jeg våknet, men så skulle jeg bytte på senga og støvsuge soverommet. Nei, da begynner det å klø i nesen og jeg nyser i ett sett. Slik har det vært i hele dag og jeg er både slakk og hodet verker. Typisk at jeg blir sånn dagen før jeg skal på jobb. Dagen jeg egentlig skal være uthvilt og fått påfyll med ny energi og ready for battle. 

Utenom i dag da så har jeg hatt ei fin uke til nå. Jeg har tilbragt dagene ved Vormedalsvannet, gått tur med hundene og ryddet i hagen.

Og så er jeg på slank! Eller det vil si, jeg skal spise mye mindre enn det jeg har gjort tidligere. Jeg hater å si det, men jeg har lagt på meg noen kilo i sommer, og nå vil jeg ha dem bort igjen! Så slik kan en porsjon grillmiddag se ut for meg. En liten kotelett, 4-5 pommes frites biter og en dasj potetsalat. Og så har jeg jo druene jeg er blitt så hekta på! 

Jeg har begynt å lese litt igjen. Før jeg legger meg leser jeg noen kapitler. Av en eller annen grunn så får det meg til å slappe av. Jeg skulle egentlig lese Tysteren av Jan Erik Fjell, men så tok jeg meg en tur til mamma og pappa og kikket gjennom pappa sin bokhylle. Han leser mye bøker og er spesielt glad i krim, slik som meg. Men så fikk jeg øye på en bok jeg har lest før. En bok om Auswitch, konsentrasjonsleirene og jødene som ble masseutryddet under 2. verdenskrig. Slike bøker synes jeg er spennende å lese om, så da falt valget på den. Dette er en bok jeg fikk da jeg var i Polen på 10. klassetur. “Jeg ville ikke dø”. Anbefaler alle å lese denne hvis du ikke har lest den allerede!

 

I morgen kommer det ei dame som skal hente Oliver og alt annet jeg har av kaninutstyr inkludert alle burene mine. Jeg sier alle burene mine, for det er ikke akkurat lite jeg har samlet opp gjennom tidene. Blant annet 2 store innebur, 1 stort hjemmesnekret utebur og 15 kompostgjerder som er brukt til luftegård. Det blir trist og vemodig å selge ham, men jeg har ikke så god tid som jeg lurer meg selv til å tro av og til. Og det er synd å la ham sitte i ett bur uten noen aktivitet. Han hadde det jo godt mens han bodde ute i uteburet, men der kom han seg ut hele tiden. Så både jeg og naboene er lei av at han sniker seg under rosebeddet og lar seg ikke fange igjen før han er god og mett på naboens pyntebusker. Etter det måtte han bo i buret i garasjen. Nei, han får det nok bedre hos de kommende eierne. De hadde også en kanin fra før, så han blir ikke alene ♥ ♥

Til slutt har jeg og Andreas vært på visning, i går, på ett hus i Tysvær. Vi skal ikke kjøpe noe enda, men vi begge kikker ofte innom finn og i avis annonser på hus til salgs. Vi begge vil bo litt landlig og utenfor bystøy og nære naboer, så i den siste tiden drømmer vi oss litt bort med å se på hus og tenke på hvordan vi vil ha det når tiden kommer til at vi skal kjøpe oss noe. Jeg vil jo helst ha ett lite småbruk, og for Andreas er det nok samme hva det er så lenge han får sin egen kjellerstue og garasje. Så i går gikk vi på visning, bare for moro skyld. 

Huset vi var på visning på 🙂

Så – dette er det som har skjedd de siste dagene. I morgen er det jobb igjen i to dager så er det helg! Håper jeg blir friskere til i morgen.. Da ønsker jeg dere bare en god natt, så snakkes vi i morgen folkens! 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg