Nesquick kake

Jeg fikk så voldsomt lyst til å bake i går. Og når jeg sier i går mener jeg i natt. Klokken 12 i natt begynte jeg på en sjokoladekake jeg aldri har bakt før. Nå kan ikke jeg akkurat skryte på meg at jeg har bakt noe særlig før da, så jeg får vel heller si at jeg ville bake min neste sjokolade kake. Som dere sikkert vet så vil jo jeg prøve å holde meg så sunn som bare mulig, lengst mulig. Så denne sjokoladekaken blir nok mest sannsynlig spist opp av min gode kjæreste som elsker sjokoladekaker og spiser det meste av kaker som er pyntet med nonstop. Om han ikke liker min.. ja, da tror jeg at jeg graver ned bakeutstyret mitt. 

Det er så mange oppskrifter til denne kaken, men jeg sverger til “Det søte Liv” sine oppskrifter. Du kommer til siden om du trykker Her.

Her har du oppskriften om du selv har lyst til å prøve den ut. Jeg måtte jo selvfølgelig smake en liten bit, den ble kjempegod, selv om det var jeg som lagde den. Ja, ikke sant! 

INGREDIENSER

 150 g smør

♥ 7,5 dl kefir

 5 dl sukker

 1 ss natron

 2 dl Nesquick sjokolademelkpulver

 10 dl hvetemel

GLASUR

 100 g smør

 4 ss Nesquick sjokolademelkpulver

 3 ts vaniljesukker

 300 g melis (evt. 1-2 ss melk)

Pynt: Smarties eller nonstop

 

Fremgangsmåte

Smelt og avkjøl smøret. Bland alle ingrediensene til deigen sammen i en stor bakebolle og rør til alt er godt blandet. Hell deigen i en bakepapirkledd stor langpanne (30×40 cm). Stek kaken nederst i ovnen ved 200°C i 25 – 30 min. Avkjøl kaken før den hvelves ut av formen. Fjern bakepapiret.

Smelt smøret til glasuren i en liten kjele. Ta kjelen av platen og rør i de øvrige ingrediensene. Synes du glasuren blir for tykk, kan den tynnes ut med litt melk. Smør glasuren over den kalde kaken. Del kaken opp i passe store rektangler og pynt med Smarties e.l. Sett kakestykkene kjølig til glasuren har stivnet.

5 kommentarer

Siste innlegg