Nå skal vi bli sunne!

Denne uken har vært litt stressende til nå, men samtidig sitter jeg med en god følelse av å få gjort unna en del. Etter nattevakten på mandag måtte jeg jobbe dobbelvakt, altså kveldsvakt i tillegg. Så det var godt å ha fri igår for å hente inn igjen litt søvn. Jeg brukte dagen i går ganske flittig. Som jeg nevnte tidligere har jeg ryddet i skapet mitt, og jeg har kastet en hel Ikea pose med klær og i tillegg en stor pose med klær som var ødelagte som gikk rett i søpla. Så jeg måtte rett og slett ut og handle meg noen nye klær, for jeg hadde nesten ingen bukser igjen. Så har jeg handlet masse husholdnings artikler, for her i huset står alt på hodet for tiden. Jeg er i ekstremt ryddehumør disse dagene, og det vil si at jeg drar ut alt jeg har for å sortere hva jeg vil beholde og hva jeg vil kaste. Slik at jeg får vekk alt unødvendig som tar mye plass. Da må det vaskes i hyller og skap! 

Klær jeg kjøpte meg i går. Ja jeg vet. 3 like bukser og 2 like gensere er vel ikke noe godt kjøp? Men jo, jeg elsker disse fra Cubus <3 

Detaljer <3

Over til noe helt annet.  Jeg vil bli mer sunn, og prøver å dra kjæresten med på lasset.. Så når det kommer til middagstips er vi ikke særlig flinke til å finne på sunne retter. Men lapskaus skal vel være ganske så sunt? Når det kommer til andre matvarer har jeg handlet inn havregryn og såkalte sunne frokostblandinger og grove baguetter. I tillegg til en pose gulrøtter som jeg nå deler med kaninen. De 5 om dagen er jammen ikke alltid lett å få i seg. Når dagen plutselig går veldig fort, er det alt annet enn easy å putte i seg 5 frukt på kvelden. Hehe, jeg bare tuller med dere. Jeg har bare alltid misunnet de som har denne sunne hverdagen og som virkelig får det til å være sunn. Jeg satt i går og leste på fitnessblogger og bilder som motiverer til de grader. Kanskje jeg satt litt for lenge, for jeg forsov meg til morgentimen med ShapeStep på treningssenteret i dag. Jaa, det er sant! Nå er jeg straks på vei ut dørene for å ta en joggetur med Kira istedenfor, så snart jeg har fått i meg de grove baguettene med egg <3

4 kommentarer
    1. Hei:)
      Så kjekt innlegg:) Det eg anbefale e lapskaus te middag, samt kylling i form med eindel grønnsaker: tomater, paprika, løp, brokkoli, samt 1-2 frukter på morgningen eller på kvelden:) Det er ikke lett å være super sunn hele tiden, men å lage former og kutte opp grønnsaker er supert og da har du plutselig fått i deg 4-5 grønnsaker. Planlegging av middager e også lurt. Min kjæreste er ikke noe glad i å lage mat, jeg elsker å prøve sunne retter. Elsker og å lage supper med spinat og erter, kjøp de ferdig fryste posene på rema 1000, og bland alt i en stav mikser:)
      Eg pleie å finne nye spennende oppskrifter på nettet, og elsker thai mat, og wok:)
      Prøv deg frem:)

    2. Mari: Tusen takk for supre tips! Det skal prøves ut. Her i huset står vi sammen om matlagingen og vi kommer med forslag til hverandre. Eneste er at vi ikke er så veldig oppfinnsomme, hehe 🙂 Jeg elsker også thai og kinamat med ris og den slags, mens han ikke er så glad i det. Så vi får bare prøve oss frem! Aldri for sent å begynne å spise sunt hvertfall 🙂
      Igjen, tusen takk for tips 🙂

    3. Så bra:) Wok trodde ikje typen min heller han likte, han e kreesen. Men så lagte eg Wok og det digga han:) kjøpt frossen pose med wok grønnsaker, kylling eller svine kjøtt med god saus til:) tror han liker det!

    4. Mari: For å være ærlig har jeg egentlig aldri lagd sånn skikkelig wok, siden jeg ikke er vant med å spise så mye grønnsaker. Men den lapskausen med grønnsaker oppi var en fin “oppvarming” til å begynne med det! Var godt tips du kom med, kanskje det blir wok i neste uke! Det er jo så sunt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg