Hundenapping

Jeg er veldig rystet over nyheten som går for tiden. Politiet i hele Norge har nå advart mot personer som kjører en hvit varebil som prøver å kidnappe folk sine hunder. De har vært observert i blant annet Aurskog, Larvik og generelt på Østlandet. De har forsøkt å bortføre hunder, slå ned eierne og slenge hunden inn i bilen. Skummelt! At ikke folk skal kunne la andre få være i fred. Dette var folk med utenlandsk opprinnelse. Jeg må få si at jeg ikke er sjokkert over det, dessverre. 

Jeg blir dårlig av å tenke på hva de gjør med hundene de kidnapper. Trener dem opp til å bli kamphunder, avler på dem i hytt og pine og ødelegger dyret, selger dem videre for å tjene grove penger på andre sine elskede familiemedlemmer. Jeg begriper ikke at folk kan være så grusomt onde! Alt folk gjør for penger. 

Så vær obs! Dette er en hvit Mercedes varebil med grønne skilter.

Ikke bind hunden din ute uten tilsyn. 

Har du valper / hund for salg, sørg for ikke vær alene når det kommer potensiell kjøper (eller forsikre deg om at det er skikkelige folk som vil kjøpe)

Om du bor veldig utsatt, pass godt på hunden selv om den er i din egen hage. 

Hold dørene låst. 

Meld fra til politiet om du opplever eller ser noe mistenkelig! 

Del budskapet! Det burde være unødvendig å være redd for å lufte hunden sin eller sette den utforbi butikken i 5 min.  Håper inderlig disse gjerningsmennene blir tatt – fortere enn svint! 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg