Sminketips fra en amatør

Hei dere! Jeg vet jeg klager ofte over hvor fort dagene går her, men idag var det jo ekstremt da! Jeg har akkurat kledd meg liksom, og føler jeg spiste frokost nå nettopp. Selv om jeg spiste for noen timer siden, og er litt sulten igjen (A). Så er klokka halv 5, og jeg må snart tenke på å lage noe middag og faktisk få gjort noe nyttig i dag også før denne dagen også forsvinner. I morgen skal jeg jobbe dagvakt på sykehjemmet, og så er det helg! 

Jeg har brukt denne dagen på tv, glodd pc, skrive dette innlegget, og brukt laaaang tid på å sminke meg. Så derfor skal jeg gjøre noe jeg aldri har gjort før (tror jeg!). Nemlig skrive ett lite amatørmessig blogginnlegg om sminke! Når jeg ikke har noen spesielle planer så liker jeg å dille og dalle på badet foran speilet. Bruke ekstra tid på sminke, bare fordi det er kjekt. Lage nye stiler og prøve ut nye metoder. Ikke det at sminken idag ble så veldig mer fasinerende enn jeg pleier å se ut da. 

Så.. ett lite tips: Jeg prøvde å bruke hvit eyeliner under selve våtlinja. Altså en linje på huden under de nederste øyevippene. Du får ganske markerte øyne på denne måten, sammen med svart eyeliner og dipliner. Mascaraen jeg bruker heter Miss Manga.  Den klumper seg lett, men det er det som er meningen med denne mascaraen. Markerte vipper <3 I tillegg bruker jeg en lys øyeskygge, type hudfarge, for å markere øynene enda mer! Det eneste som kan kalles vanskelig eller komplisert med denne “looken” er vel å få en fin bølge med diplineren over øyelokket. Jeg måtte selv vaske det bort flere ganger før jeg ble fornøyd. Jeg bruker pudder fra Sensai. For tiden bruker jeg den lyseste som heter Soft Ivory 102. Og med så markerte øyne er det lurt å holde alt annet lyst og nøytralt. Inkludert leppene.

Sminken jeg bruker er ikke av noen spesiell sort. Man kan få tak i det overalt! Altså, mascara fra L’oreal, eyeliner av merket Master Drama fra Maybellene og Dipliner og hvit eyeliner fra IsaDora. 


Hva syns dere?

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg