Helikoptervelt

Så var denne kursdagen over. Og jeg lever enda! Den “beryktede” og skremmende helikoptervelten var ikke så gale som folk skal ha det til. Jeg og to andre var først ut med å gjennomføre 6 øvelser hvor vi ble heist ned i bassenget i helikoptersimulatoren. Vi ble snudd på hodet flere ganger mens vi var fastbundet og så skulle vi skli gjennom vinduet og opp til overflaten. De som ikke bestod fikk sjansen til å gjøre det flere ganger. Jeg bestod med en gang, og er kjempestolt over at jeg har klart det så lett! Det var ikke så gale som folk skal ha det til, hehe! Vi var tre om gangen i simulatoren, og vi hadde hver vår instruktør som passet på oss hele tiden. De sier det at vi er tryggere i dette bassenget enn på veien til og fra kurset. Og det er kanskje sant også..

Her er vi i action! Legg merke til bokstavene – vi ligger på hodet! Tenk da, ligge på hodet under vann, fastspent og inni en stor metallboks. Hadde du vært nervøs? Eller tror du det er piece of cake? 🙂

Ble litt våt da! 

Nå har jeg bare morgendagen igjen med brannøvelser, så er jeg ferdig med hele kurset! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg