Førstehjelp og Sjøredning

Hei dere! Endelig har jeg tid til å oppdatere bloggen! De siste dagene har virkelig vært travelt. Dere, eller noen av dere hvertfall, har kanskje fått med dere at jeg holder på med ett sikkerhetskurs for tiden? Jeg drømmer om å komme meg ut på plattform eller båt, og da trenger jeg dette kurset som jeg skal gjennomføre denne uken. Kurset begynner halv 9 om morgenen, og slutter rundt 16 tiden. Deretter er det rett på jobb fra kl.16 – 22. Skjønner dere at jeg har hatt lange dager, men allikevel så kort tid til noe annet enn plikter og gjøremål? 

Uansett, kurset har til nå vært helt supert! Jeg storkoser meg! Kurslederen vår har en måte å undervise oss på som river oss helt med. Han engasjerer oss på en morsom måte, så hele kursundervisningen går unna som en lek. Det virket som han kan absolutt alt som er å vite om det å jobbe i nordsjøen, og han hadde alltid morsomme historier å komme med. Og jeg som trodde teorien skulle bli kjedelig! Første dagen hadde vi om førstehjelp og HMS, og idag hadde vi sjøredning som tema. Vi fikk på oss store oransje drakter og skulle hoppe i havet og gjøre forskjellige øvelser. Kjempegøy! Jeg er eneste jenta på kurset, ble dere sjokket? 

Opplæring av overlevelsesdrakt

Syns jeg kledde den bra! Og jeg passet str. SMALL 

I morgen skal vi opp i Helivelten!  (helikoptervelt) Den senker oss ned i ett basseng med vann.  Så snur de oss rundt, og så skal vi komme oss ut av den mens vi sitter fastspent som om vi skulle være ombord i ett helikopter. Jeg gleder meg!! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg