Tyrkia del 1

Da var jeg kommet hjem etter ei uke i Tyrkia! Jeg reiste sammen med Lisa, og vi var ganske spente begge to. Jeg har aldri reist alene til syden før, altså med bare en person utenom meg selv. Jeg blir skikkelig nervevrak på flyplasser! Men det gikk fint! Vi kom på rett fly og bagasjen var med både frem og tilbake. Vi lettet fra Haugesund kl.20.00 og var fremme ved hotellet rundt klokka 2-3 på natten. Hotellet var ganske fint, og det var bare kjekke mennesker som jobbet der. Smilende og hyggelige, og veldig kjekke! 

Flyplassen og de første dagene

_________________________________________________________________________________

Det var spesielt en restaurant hvor vi nesten spiste hver dag, Cleo’s Restaurant. Tyrkerne var veldig kjekke og morsomme, og vi hadde det veldig gøy mens vi var der. Vi gav til og med kallenavn til de vi hadde mest kontakt med. Han på første bildet er Ari Behn. Og så har vi blant annet Tutti Frutti, Pappskalle og Sauen Shaun! Hehe, ikke tro vi gav Pappskalle det navnet for å være stygge. Men vi hadde det morsomt med å lære nye ord på tyrkisk. Ari Behn lærte oss å si “Jeg elsker deg” på tyrkisk og ba oss kun si det til ham og ingen andre. Dette fikk Pappskalle med seg, og så sa han med ett morsomt uttrykk “Pappskalle” til Ari Behn! Dermed fikk han kallenavnet sitt Pappskalle!

______________________________________________________________________________

Dagene bestod for det meste av å ligge ved bassenget og sole oss, shopping senere på dagen og drikking og nattklubber på nattestid. Planen var å ta Turkisk Bad, men vi ble så solbrente at det ikke var vits. Vi skulle hørt på hotell guiden vår som sa vi burde ta det første dagen. Men jeg fikk gjort noe annet som jeg aldri hadde trodd jeg skulle tørre. Siste dagen av ferien tok jeg både tattoo på håndleddet og piercing i navlen! Bildet av tattooen kommer når det ikke er så mye skorpe på den. Da ser den finere ut.. Lisa tok også tatovering, på samme håndleddet. Vennskapstattoo 🙂 Mannen som tatoverte oss var sammen med ei norsk jente som vi ble litt kjent med. Historien hennes har virkelig smittet over på meg! En dag hadde hun pakket sakene sine i Norge for å bo i Tyrkia i noen måneder. Men så møtte hun tyrkeren som tatoverte oss, og hun har nå bodd i Tyrkia i ett par år. Jeg vil også det! Og jeg vurderer det! Jeg føler virkelig jeg er på det stadiet i livet hvor jeg har lyst til å gjøre noe vilt og bare leve livet. Men det kommer ett innlegg om dette senere <3 

Så bleik var jeg den første dagen! 

_________________________________________________________________________________

Den ene kvelden var det tyrkisk aften på hotellet. Det ble servert koldtbord og så var det show med dansing, musikk og komiske innslag. Jeg ble dratt opp på scenen for å bli med på noe av det. 

________________________________________________________________________________

Det ble ganske mye alkohol på denne ferien. Jeg tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt på coctails og Happy Hour’s! Det er nok ikke mange barer vi ikke stakk innom. De hadde en egen klubb for kun skandinaviske mennesker, men jeg likte nok Havana Club best. Første kvelden gikk vi på Havana Club sammen med Ogun og Ali, bartenderen og kelneren på hotellet. Ogun var “daten” min, og jeg hadde aldri trodd jeg skulle få så god kontakt med en tyrker!

_______________________________________________________________________________

Vi var mye på shopping, og stort sett handlet vi kun klær. De fleste tyrkerne var ganske masete og innpåslitne, slik jeg har hørt om Tyrkia. Men mange hadde også lært seg at det ikke nytter å mase. Jeg ble overrasket over hvor flinke noen av dem var til å snakke norsk. Noen snakket til og med flytende norsk! Det ble litt merkelig. Jeg snakket engelsk til dem, og de svarte på norsk, hehe! Det ble så feil i mitt hode å snakke norsk til tyrkerne.

Det var en veldig kjekk uke i syden, og jeg skulle ønske vi kunne vært der en uke til. Ei uke går så sinnsykt fort når man har det så gøy! Kommer ett innlegg til senere <3

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg