17 Mai i Haugesund

Hele blogg.no blir spammet med masse 17. mai innlegg. Da må vel jeg henge meg på jeg også da vet dere! Min 17. mai har ikke bestått av noe særlig feiring i år – enda. Jeg er så sinnsykt dårlig etter nattens sprell at jeg ville bare ligge i sengen og sove vekk hele dagen. Jeg har ikke en gang orket å ta på meg bunad i år. Fikk skikkelig dårlig samvittighet, for jeg føler det er en plikt å ta på seg nasjonaldrakten på nasjonaldagen. Spesielt når bunaden min tilhørte min mormor, som jeg hadde ett ganske nært forhold til. Savner mormoren min <3 

Dagen startet egentlig med ett syn jeg helst vil slippe å se igjen! Jeg har hatt fullt hus i natt med festglade mennesker. Vi hadde det utrolig gøy, så da er det en selvfølge at det er mye å vaske opp dagen etterpå. Tenk om hver eneste person som var på festen kunne komme og hjelpe meg, da hadde alt blitt rent igjen på max 10 minutter! 

Folketoget fikk jeg faktisk ikke se idag. Jeg prioriterte å være med på “bil cruising” (krusing). Jeg aner ikke hvordan det skrives, men dere har sikkert hørt det før! Er blitt en tradisjon hver 17. mai. Kanskje dere har noe lignende der dere bor? 

Bildet er lånt av Jon Arne 🙂

 

Nå sitter jeg og vurderer om jeg skal ut i dag også, eller om jeg bare skal ta en chill kveld. Vi får se hva kvelden bringer! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg