Svane tutorial

For en stund tilbake fikk jeg en forespørsel om å lage en tutorial for eplesvanen jeg lagde. Dette er faktisk den første tutorialen jeg noengang har lagd, så jeg håper dere blir fornøyd og at jeg muligens kan lage flere! 

Begynn med å dele ett eple i to like store deler. 

Ta en kniv og skjær i eplet fra toppen og ned. Ikke skjær helt ned men la en liten centimeter være igjen. Ikke skjær helt i midten, for der skal vi til slutt lage ett hull til hodet. Så skjær litt ved siden av midten! 

Det er lurt å bruke to kniver til hjelp første gangen. Legg knivene som bildet viser, og skjær i eplet til kniven din møter de andre. Da har du skjært langt nok ned. Etter at du har skjært nedover, skjærer du sidelengs som bilde nr 2 viser. 

Gjør det samme på den andre siden. Du skal da ha fått tre deler til svanen din som ser slik ut. 

Ta delene du nettopp skjærte ut, og gjør det samme med disse som du gjorde med de første. 

Du har nå fått ett fint sett med vinger 🙂

Ta vare på to av frøene, de skal brukes som øyne. Ta den andre halve delen av eplet og skjær av en smal bit som vist på bilde nr 2. 

Form ett svanehode av den smale eplebiten. Skjær ett hull som jeg har gjort på eplet vi har laget kroppen av. 

Fest øynene på hodet, og sett hodet oppi hullet du lagde på “kroppen” til svanen. 

Svanen er ferdig og klar for å pryde spisebordet! 

Tips: Gjerne lag flere svaner, med røde, grønne og gule epler for variasjon. Du kan også fjerne alt skallet slik at hele svanen blir en farge. 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg