“Ta deg sammen nå, Linda!”

God morgen kjære lesere! Klokka er ikke mer enn halv 6 på morgenen nå i skrivende stund, så dere kan jo gjette hvorfor jeg er våken så tidlig? Jo, jeg har vært nattevakt i natt så derfor skriver jeg dagens første innlegg så tidlig 🙂

Det har vært en ganske rolig nattevakt, så jeg har fått tid til å sette meg ned og planlegge litt. Jeg planlegger min fremtidige trening! Igjen!! Ja, jeg kommer liksom ikke til neste steg. Jeg planlegger og planlegger, og kjører på i ei veke og to og så detter jeg av toget etter endt uke nr 2.

Ja, nå har jeg jo hatt ferie og diverse da, så jeg har vel lov til å være litt sløv i begynnelsen? Men slikt tenker jeg ofte. Enten det gjelder helger, ferier, lørdager, bursdager, jul osv. Og for ikke snakke om diettplanene, de går hvertfall i dunken! Klarer en dag eller to så er jeg tilbake akkurat der jeg startet. Jeg må lage meg en skikkelig plan! En motiverende treningsplan! Men hvordan gjør man det?

Først av alt må jeg sette meg ett mål jeg faktisk kan klare å oppnå innen noen ukers trening. Det nytter ikke med mine mål, som er flat og muskuløs mage innen sommeren. Nei, jeg må ha noen mer konkrete mål å følge. Som at jeg skal innen 5 uker gå ned 5 kg (for eks).

Deretter må jeg fokusere på det jeg stapper i meg. Jeg er fæl med å putte i meg en sjokolade og to og tre etter trening. Eller drikker brus til middag, uten å tenke over det en gang. Det må ta slutt! Mer proteiner og mindre sukker og karbohydrater!

Så er det å ta Formbilder. Man ser ikke resultater selv ved kun å kikke i speilet ettersom ukene går. Jeg må ta bilder (kanskje hver mandag) for å sammenligne og se forskjell fra tidligere bilder og senere bilder.

Så er det å finne ting som motiverer meg! Kanskje belønne meg selv med noen nye klær eller minispa?

Nei, trening er ikke alt som står i hue på meg. Men det betyr ganske masse for meg å komme i fin form! Jeg er ikke flink til å holde meg til planene jeg lager, og derfor føler jeg alltid en knekk når jeg skuffer meg selv gang på gang. Jeg har lyst å se fin ut i bikini, hvem har ikke det? Ikke for alle andre som er rundt meg, men for meg selv. Jeg vil se på meg selv og tenke “jeg er fornøyd med kroppen min!”

Når jeg kommer hjem i dag skal jeg sove noen timer, og deretter skal jeg sette meg ned og lage en skikkelig trening – og diettplan for noen uker fremover! Og den planen vil jeg dele med dere! Kanskje dere har noen gode tips å komme med? Alt mottas med stor takk! 🙂

Lager du deg en plan for treningen din?

Hva motiverer deg?

Har du nådd dine treningsmål?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg