En hest er som en bestevenn…

Når jeg har rolige hjemmekvelder i helgene finner jeg alltid noe på nettet som er kjekt å dele med mine lesere. I dag kom jeg over noen fine ordtak og dikt om hester! Kos dere 🙂

(Bildet er av hesten min, Sebastian, som koser seg på sommerbeite) 

1. Hester er engler uten vinger.

2. Du vet ikke hvor høyt du elsker hesten din før du må være borte fra den.

3. En god rytter kan høre hesten snakke, en fantastisk rytter kan høre hesten hviske, men en dårlig rytter vil ikke en gang høre hesten skrike !

4. Hestene gir oss de vingene vi mangler.

5. Gi en hest det den trenger og den vil gi hjertet sitt i gjengjeld.

6. Den vet når du er glad, den vet når du er stolt, og den vet også når du har en gulrot.

7. Du kan ikke trene en hest med høye rop og så forvente at den skal lyde når du hvisker.

8. Den som sier at penger ikke kan kjøpe lykke, vet ikke hvor det er hester til salgs.

9. Før jeg begynte å elske hester hadde jeg ikke noe å leve for. Nå elsker jeg hester, og kan ikke holde opp med å finne noe å leve for.

10. Det er noe med utsiden av en hest som gjør godt på innsiden av et menneske.

11. Du kan ta kjæresten min, men hold deg langt unna hesten min!

12. Selv den “grønneste” hest har noe å lære den mest erfarne rytter.

13. Ri aldri fortere enn skytsengelen din kan fly !

14. Hvis du ikke vet hvor du skal, vil hesten bestemme for deg.

15. Jeg trenger mat i magen, men hesten min gir meg føde for sjelen.

16. En hest er som en bestevenn- alltid der for å gi deg en klem og gjøre verden til et bedre sted.

17. Kjærlighet, ikke en fin stall, gjør en god hest.

18. Alle hester fortjener, iallefall en gang i livet, å bli elsket av en liten jente.

19. Nærhet, vennskap, kjærlighet: å ha sin egen hest betyr alle disse tre tingene.

20. Hvordan fanger du en løs hest ? … lager gulrotlyder.

21. Du kan lede en hest til vannet, men du kan ikke hindre den å rulle seg i det.

22. Å ri er ikke et spørsmål om liv og død. Det er viktigere enn som så !

23. Hvis det fins en vakrere skapning på jord, er det ingen som har verken sett eller hørt det.

24. En dårlig dag på hesteryggen er bedre enn en god dag med fiskestanga.

25. Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det. Så kaster du et blikk på hesten din, og vet at ja, det er det!

26. Hvoran ri en hest : punkt en- stig opp på hesten. punkt to- bli sittende i salen..

27. Det fins ingen dypere hemmelighet enn den mellom en rytter og hans hest.

28. Det fins ikke noe så hurtig på fire bein som en hest på vei tilbake til stallen.

29. Hvis gud hadde ment at mennesket skulle gå, så hadde han gitt ham fire bein. I stede ga gud ham to, et til hver side av hesten.

30. Et godt menneske vil ta seg av sine hester. Ikke bare når de er unge, men også når de blir gamle og unyttige.

31. Ikke en time i livet ber bortkastet dersom den brukes på hesteryggen.

32. Selgeren sa at den nye hesten min var en skikkelig gentleman. Og det er han jammen også. Når vi tar et hinder insisterer han på “damene først” !

33. Når hesten min mister en sko, så trenger jeg i det minste ikke å kjøpe fire nye.

34. Hester elsker gulrøtter. Betyr det at de egentlig er digre kaniner ?

35. Når vi rir etterlater vi våre sorger og bekymringer på bakken.

36. Når hesten din følger deg uten å bli bedt om det, når den gnir hodet sitt mot ditt, og når du ser på den og kjenner det kribler i hele kroppen, da vet du at den elsker deg.. Elsker du den til gjengjeld da ?

Bildet er av hesten min og redigert av meg

 

Hvilket ordtak likte du best? 🙂

1 kommentar
    1. Well I liked 17 best, as it also applies to all creatures and humans also. Have you ever seen the movie “Hidalgo”?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg