Skattejegerne

God morgen kjære lesere!

jeg har nettopp fått meg opp av senga og lagd meg en god frokost, hunden har fått mat og tv’en er slått på. 

Jeg sitter og ser på Skattejegerne på kanal MAX. Har dere sett det før? Det er egentlig ett ganske interessant program, hvor to fyrer kjører rundt landet (USA tror jeg) og besøker folk som har samlet på mange ting fra gamletider. Og så gjelder det selvfølgelig å kjøpe det for best pris, slik at de kan tjene noe på det de kjøper. Og stort sett det de kjøper er masse skrap, så de tar en del sjanser på når de skal selge dette til andre og håpe på en bedre pris enn den de selv måtte punge ut. 

Men det er en liten ting som irriterer meg ganske bra! Og jeg tror ikke de fleste som ser programmet tenker så veldig mye over det heller, men jeg irriterer meg veldig over det. Vi får nemlig aldri vite om de faktisk tjener noe på tingene de kjøper. De sier “Så bra, jeg kjøpte det store Coca Cola-skiltet for 300 $, og tror jeg får 500 $ når jeg selger det. Altså en fortjeneste på 200 $”. Men vi seere får jo aldri se om de faktisk tjener på det. Eller? 

Irriterende !

Noen som har sett en episode hvor de selger det de har kjøpt? Er det jeg som har gått glipp av akkurat disse episodene? 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg