“Strammere rumpe” er ikke ett mål!

God morgen kjære lesere!

Ja, det er god morgen for meg. Jeg våknet ca. 14:30 og har nettopp spist to av skolebollene jeg lagde i går. Usunn, ja jeg vet det… 

Planen min i dag er rett og slett slappe av, ta meg av hesten og forhåpentligvis krype meg til treningssenteret. Apropos trening, så har jeg ei som jeg følger bloggen til. Hun er ett treningsfenomen og gir utrolig gode tips til alle som ønsker å trene “rett”! Og i dag leste jeg om det å endre treningsmålene dine til noen mer konkrete mål. 

For det har seg sånn at nå om dagen så trener ikke jenter for å prestere noe bra, de trener for å se-bra-ut! Og jeg skal være ærlig og innrømme at jeg også tenker at jeg vil trene for å se bra ut. Men hun har altså klart å få bedre resultater ved å bytte ut mål som “strammere rumpe”, “flat mage”, og “sterkere overkropp” med konkrete mål. Og den taktikken har jeg lyst å prøve ut!

Konkrete mål kan være: 

– Å klare 30 kg i knebøy

– 4 intervalltreninger i uken

– 40 kg i benkpress

Og gjerne sett deg en tidsfrist til å nå målet ditt. Og når du har nådd målene dine – ja – da setter du deg enda nye mål til en enda ny tidsfrist! Og da kommer resultatene! Sier vi til oss selv at “nå skal jeg få meg strammere rumpe” så ser vi aldri resultater! Ikke før vi er 100% fornøyd og faktisk fått den strammere rumpa vi inderlig ønsker. Har vi konkrete mål kan vi utfordre oss selv, nå målene våre, og føle mestring på veien til den stramme rumpa som vi hadde som mål i utgangspunktet. 

Om man kun er opptatt av at resultatene skal komme for å se bra ut, ender det bare opp med at man blir frustrert når man ikke ser resultater etter ei eller to uker. Og dermed gir opp! Etter min egen erfaring da vel og merke! Men jeg tror ikke jeg er alene om det…? 

Nå skal jeg sette meg ned og skrive ned mine konkrete mål! 

Har du noen konkrete treningsmål? 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg