Greit å ha kontroll

Jeg og forloveden min har bodd sammen ganske lenge nå, og vi har hatt vår måte å dele utgiftene på. Hver gang vi har handlet mat og husholdningsgreier så tok vi vare på kvitteringen og skrev navn på hvem som betalte hva. I slutten av måneden sorterte vi kvitteringene – mine for seg, og hans for seg. Vi regnet ut hvor mye hver av oss hadde betalt til sammen, og summen som var “til overs” delte vi i to. Dette bildet er av kun kvitteringer fra mars og februar (1 eller 2 fra november ser jeg). Kan si det ble mye styr! 

Er det noen par der ute som har ett bedre forslag til hvordan man kan dele utgiftene? 🙂

1 kommentar
    1. Halloooo felleskonto er desidert det beste! Fast sum i mnd inn på kto, det som er til overs er en kjekk buffer, om det skulle være større kostnader en mnd! Dere er forlovet og jeg regner med dere en gang har tenkt å gifte dere, derfor er det nyttig å starte en liten versjon av fellesøkonomi allerede nå!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg