BRILLER I SOLARIUM

Jeg vil gjerne vite hva dere syns og tenker om dette med bruk av briller i solarium. Jeg for min del bruker alltid briller når jeg tar solarium, alltid. Det er forskjellige meninger rundt dette tema, og her er altså min mening: Det er mye finere med litt skille rundt øynene enn å gjøre seg selv blind eller skader øynene bevisst! 

Når jeg skriver dette nå, så tenker nok mange av dere;

– Det er da ikke såå farlig!

– Jeg har solt meg mange ganger og det har aldri skjedd med meg! 

– Det er jo bare til å lukke øynene!

– Linda, du overdriver!

Og det har dere selvfølgelig lov til å mene 🙂 

Jeg skal være ærlig og si at jeg har nok ikke så mye peiling på akkurat dette, hvor farlig det virkelig er, hvor mye enhver person tåler før det faktisk kan være skadelig osv. Men jeg har søkt rundt omkring på nett og snakket med mange forskjellige personer for å ta til meg informasjon og erfaringer. Og jeg har funnet frem til at det er skadelig for øynene – på lang sikt! Huden på øyelokkene er altfor tynn og det nytter ikke å bare lukke øynene som mange tror. Strålene kan gi kortvarige skader på hornhinnen og på lang sikt uklarhet i øyelinsen, såkalt grå stær.

Jeg er altfor glad i synet mitt til å droppe brillene fordi jeg ikke vil ha skille! 

Men hva mener DU??

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg