Six pack på jenter – Fint? Eller ikke?

Er det noe jeg ønsker mest av alt innen kropp og trening, er det six pack! Men hva mener du om six pack? Det er så mange meninger rundt dette om at jenter skal ha og ikke ha muskler på magen. Jeg har alltid sagt til folk at jeg ønsker six pack og muskler som vises tydelig. Hva har skjedd? Jo, de ler av meg og spør: hvorfor i all verden skal DU ha DET? Du er jente, du skal ikke ha sånt! 

Da må jeg spør: Hvorfor skal ikke jeg kunne ha six pack? Hvorfor skal ikke jeg kunne få gå rundt på stranden med muskler på magen som vises uten at jeg strammer magen så hardt at jeg får spasmer av at musklene skriker av smerte? Det er SEXY med muskler! Også for kvinner!


Bildet er funnet på Google.

Jenter/kvinner med muskler ser jeg veldig opp til. De viser at de ikke er redd for å presse seg selv, de står på, jobber hardt for resultatene. For six pack kommer ikke uten hardt arbeid og mye blodslit. Selvfølgelig, det er varierende fra person til person. Jeg sier ikke at alle må gjennom streng diett og trening som tar livet av deg. Men for en gjennomsnittlig jente, som meg selv, må jobbe HARDT! Jeg har aldri hatt six pack, så jeg skal ikke uttale meg så mye om akkurat hvor lang tid og hvor presist hardt man må jobbe. Men jeg har selv hatt en antydning til six pack for ca. 2 år tilbake. Jeg jogget hver eneste dag, tok sit ups hver eneste kveld, og prøvde så godt jeg kunne og holde meg innenfor en viss grense når det gjaldt kosthold. Jeg er i full gang igjen med trening, og allerede to-tre økter med styrketrening hadde jeg gangsperr i kroppen 4 dager etterpå! Jeg kjenner det fortsatt i baken at i forrige uke hadde jeg styrketrening på rompe og lår. Det sier litt om hvor mye smerte en må gå gjennom for å få det som man vil. “Man må lide for skjønnheten”, er det ikke det man sier? 🙂

Bildet er funnet på Google. 

Jeg respekterer alle de som ikke syns muskler på jenter er fint, mange syns det blir for voldsomt og at jenter kun skal ha flat mage og that’s it. Det er bra alle er forskjellige og har forskjellige meninger 🙂

Så hva syns DU om six pack på jenter? 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg