Filmanmeldelse Spiderwick

SPIDERWICK CHRONICLES

Da har jeg sett ferdig Spiderwick Chronicles. Syntes den var ganske spennende, litt over middels kanskje. Filmen handler om tre søsken og deres mor som flytter inn i et stort hus midt i skogen. Der inne finner de en bok som er skrevet av en professor, om jeg kan kalle ham det, som beskriver en verden full av spennende skapninger. Her finner du tusser, griffer, alver og feer, og ikke minst, det store stygge beistet Mulgarath. Mulgarath vil slå kloa i denne boka, og det er opp til de tre søsknene å hindre ham i å gjøre nettopp det. 

Syns denne filmen er utrolig bra laget. Jeg blir helt fasinert av store, mystiske hus med skjulte rom og skatter. Og ikke minst har huset sin egen husnisse! Blir ikke mer eventyraktig enn det! Syns filmen minner meg om en bok jeg har liggende her hjemme, Gravbøygen Våkner. Veldig spennende fortelling som trollbinder deg fra første kapittel. 

Dette er en film som holder deg på spenningspunktet hele veien, ikke noe dødpunkter her! Det som også er litt fasinerende er at de to brødrene spilles av en og samme person. Freddie Highmore spiller både Jared og Simon. Syns de har klart det veldig bra å sette de to rollefiguren inn uten å merke at det faktisk er kun en person som spiller begge. Imponert! Jeg må si, jeg elsker den gutten. Freddie Highmore (som spiller i bla. Charlie og sjokoladefabrikken og Finding Neverland) Har gjort det utrolig bra innen skuespillerkarrieren, og vi vil ikke at han skal vokse opp fra den sjarmerende guttesjarmen han har som han får frem i alle rollene sine. 

Så…Eneste litt negative med filmen var at uhyrene var kanskje LITT for digitale. Men det er tross alt en familiefilm, så jeg skal ikke henge meg noe særlig opp i det. 

Men sammenlignet med andre fantasyfilmer jeg har sett, overgår den ikke mer en sånn midt på treet.

Jeg vil gi denne filmen terningkast      

   

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg