KANINHOPPING

Jeg vil fortelle dere litt om en sport, om jeg får kalle det det, som jeg driver med. Det er nemlig kaninhopping! 

Jeg har alltid vært nysgjerrig på hva dette gikk ut på og hvordan det ble utført i praksis, så i fjor meldte jeg meg inn i HKHK (haugaland Kaninhoppeklubb). For dere med kaniner vil jeg virkelig anbefale kaninhopping. Det får både deg og kaninen i aktivitet og kaninen får automatisk ett bedre liv med mye bevegelse, møte med andre kaniner, en innholdsrik hverdag! For meg som har 5 kaniner, er kaninhold noe jeg brenner for. Det er viktig for meg at kaninene mine lever ett godt og sunt liv og får den mosjonen de trenger. Mange tror og mener at kaniner ikke trenger mosjon, for de er ikke kjæledyr på samme måte som katt eller hund og hest. Men det er feil! De trenger mosjon, alle dyr trenger mosjon, jeg gir til og med hamsterne mine mosjon! Så tenk over det neste gang du går ut og skal gi kaninen din mat og vann. Les litt om kaninhopping og hør rundt om med folk som driver med dette. Kanskje dette er noe for deg? 

Her er Playboy i full gang med løypa! 

Trening til årets første konkurranse 🙂

 

Det er så utrolig kjekt å se hvor gøy kaninen har det når de får gjøre det de er født til og kan best. Nemlig hoppe og sprette rundt 🙂 Etter jeg begynte å hoppe med Playboy, den ene hannen min, har han blitt mye mer kontaktsøkende. Hver gang jeg går forbi buret hans følger han med meg og strekker seg opp på to ben for å få kontakt med meg. Han er også mye roligere på kvelden etter at han har fått trent seg litt, han slapper mer av. Han er rett og slett blitt en ny kanin. Og jeg elsker ham <3

Lurer du på noe, så kan du bare spør 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg