SLIK GIKK DISTANSERITTET

Heisann! Lurer dere på hvordan det gikk med distanserittet jeg skulle ri på lørdag? Det var så utrolig gøy, og jeg har virkelig fått mersmak på det! Det var jo første gangen jeg noen gang har deltatt i en konkurranse med hest, noe som faktisk er litt rart i og med at jeg har drevet på med hest i alle mine leveår. 

Det var tre forskjellige klasser på dette rittet; 12 km, 20 km og 30 km. Jeg red klassen for 12 km og vi var 6 deltagere. Det var ingen plassering på denne konkurransen, slik som det er i de mer krevende og større rittene. Så vi alle fikk sløyfer for deltagelsen. Det var litt stas for meg da, mine første to sløyfer innen hestesporten! Du kan faktisk se hvor glad jeg ble på bildene under tildelingen av sløyfer. Jeg var heldig som hadde 3 personer som hjalp til med bilder, bæring av utstyr og holding av hest når jeg sprang frem og tilbake for å ordne diverse. Andreas, mamma og Tina stilte opp! Tusen takk 

Selve rittet var ikke stort annerledes enn en vanlig ridetur med litt fart. Happy var rolig og avslappet hele dagen, men ga på i rittet. Hun holdt ut mye lenger i trav enn hun vanligvis gjør. Normalt traver hun bare noen meter før hun går over i galopp, men her gjaldt det å spare på kreftene så hun viste en ny side av seg selv. I slike distanseritt gjelder det å holde ett jevnt tempo slik at hesten holder ut hele løpet. Lett trav og noe skritting. Skritting betyr altså å gå rolig på ikke-hestefolk-språk 🙂 Til tross for litt regn og vind, koste jeg meg kjempemasse denne dagen! Fikk hilst på mange kjekke hestefolk, og er nå en opplevelse rikere!

To Gode Hjelpere

Tror mamma hadde god sans for Happy 😉

En kjekk dag som jeg håper vil gjenta seg snart igjen!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg