VARME BAGUETTER TIL FROKOST

God morgen! Jeg sitter akkurat nå og koser meg med frokosten min. Siden jeg har bestemt meg for å bli litt mer kreativ på kjøkkenet så handlet jeg inn ingredienser til å lage fylte baguetter i dag. Jeg går alltid for den varianten mamma lærte meg, jeg synes den er utrolig god og jeg blir aldri lei av den! Jeg er straks på vei ut dørene, skal til stallen og lufte hesten en liten tur sammen med Lisa, men jeg rekker likevel å dele oppskriften og fremgangsmåten med dere før jeg går. Så har dere en god ide til hva dere kan lage til lunsj i dag! Disse baguettene passer så godt til både frokost, lunsj og kvelds. Ja, til og med middag! Jeg har delt denne oppskriften før, men tenker det er på tide å oppdatere litt. 

Det dere trenger er: Grove baguetter, 6 egg, 1pk lett majones, 1 boks lett rømme, purre, 1 boks kalkun bog og ost. 

Start med å blande sammen majones og rømme. Kok eggene til de er hardkokte, ca. 10 min, og avkjøl dem i kaldt vann. Skjær opp kalkun bogen og hakk opp passe mengde med purre. Når eggene er avkjølte skjærer du dem opp i biter. Bland alle ingrediensene sammen med majones/rømme blandingen.

Legg baguettene på ett stekebrett og del dem opp i midten. Husk å ikke skjære for langt ned slik at de deles helt. Her legger du fyllet i baguetten og topper med to sneier hvitost på hver baguett. Inn i ovnen med dem i 215-220 grader i ca.10 min. Nå tok ikke jeg tiden på dem inni ovnen men baguettene skal få en fin gyllen farge og osten skal smeltes. Da er de ferdige og klare til servering! Serveres sammen med ett iskaldt glass melk, eller oboy som jeg unnet meg i dag 

PS! Om du ikke får brukt opp hele blandingen på en gang, så holder den seg god i flere dager i kjøleskap.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg