HELGENS HØYDEPUNKT

På lørdag hadde jeg planlagt å gå tur til Lammanuten. Og siden jeg klarte å få med meg Andreas, så fikk jeg planlagt en liten kjærestetur i samme slengen. Vi pakket sekken med mye godt, blant annet kakao, kjeks, chips og brus, og hadde en ganske fin pause på toppen. Jeg håper vi får gjort mer av dette fremover, jeg kjenner at det er ikke bare sunt for kropp og sjel å bevege seg i fjellet, det er sunt for forholdet vårt også!

Lammanuten var ett av to topper jeg hadde igjen å gå i Tysvær, så nå gjenstår bare toppturen “Hest”. Til sammen brukte vi 4.5 timer på denne turen. Da må vi ta med i beregningen at vi hadde en halv time pause på toppen, pluss vi klarte å rote oss litt bort midt i løypa. TellTur sier det er en krevende tur som tar mellom 4-5 timer, og det stemte jo ganske bra. Ut.no sier middels tur men 6 timer, så jeg vil tro det kommer an på tempoet du har på veien. Vi gikk med ett ganske greit tempo, fikk pulsen opp og ble gode og varme kan man si. Man må bruke gode fjellsko her, for vi måtte klatre på berg noen steder og krysse en bekk. Så og si overalt rant det små bekker med vann og flere plasser var det myrete. Vi hadde litt av og på med lett regn, men ikke sånn at det gjorde noe. På toppen fikk vi strålende sol og en fantastisk utsikt! Dette må bli helgens høydepunkt! Bokstavelig talt, 631 moh (meter over havet).

Har du gått til Lammanuten før? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg