DETTE SKAL VI HA I KJELLERSTUA

Som dere vet så har vi to etasjer i huset vårt. På bakkenivå har vi alt på ett plan. Stue og kjøkken, soverom, bad, gang og ett “roterom”. Men så har vi denne kjelleretasjen da. Jeg tenker hele tiden på å få ryddet ordentlig i hovedetasjen slik at vi slipper så mye rot og jeg kan endelig få orden på saker og ting. Men for å få til det så må faktisk den nedre etasjen også ryddes. Vi trenger rett og slett mer oppbevaringsplass. Tenk det, vi har ett stort hus på to etasjer, 240kvm, og huset er fullt! Vi er bare to mennesker.. to mennesker som kan ta opp så mye plass! Og det verste er vel at 90% av tingene vi har er det jeg som har drasset med meg fra tidligere bosteder! Jeg blir vel kanskje litt for knyttet til saker og ting. Jeg klarer alltid å tenke ut ett minne ut ifra alle tingene jeg nå har liggende overalt i huset. Og ingenting av det har jeg lyst til å kaste. Men for tiden holder jeg på med å rydde nede og sortere i saker for å kanskje endelig kunne begynne på oppussingen i kjellerstua etter sommeren eller tidlig neste år.  

Drømmen for nedre etasje er at vi vil bygge oss en stilig brun bar i kjellerstua på sikt! Jeg har tenkt ut sånn noenlunde hvordan jeg vil ha det. Noe ala irish pub/western/country-inspirert! Med lærmøbler med nagler på, barstoler i skinn, hyller og speil og en barkrok i mørk tre. Det kommer til å bli så kult! Jeg har hintet til Andreas at jeg er ivrig etter å sette igang med nedre etasjen ganske kjapt, men før det så er vi nødt til å bli helt ferdige oppe. Vi kan rett og slett ikke ha flere uferdige prosjekter hengende over oss på en gang. Vi holder jo på med terrassen nå i sommer + at vi har skiftet kledning på den ene husveggen, så den trenger noen strøk med maling. Og så har vi denne gangen som enda ikke er ferdig. Og mye rot! Nedre etasje kommer til å bli ett stort prosjekt som vil ta ganske lang tid ser jeg for meg. Dette skal vi ikke starte med før alt oppe er 100% ferdig. Men det vil bli verdt det når alt er ferdig, det tror jeg på! 

Det er noe ala dette jeg vil ha nede i kjellerstua. 

Vil det bli stilig tror du?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg