CHOCOLATE FOR DINNER

Når det kommer til dette med å gå ned i vekt, så må vi nesten finne ut selv hva som funker for oss og vår egen kropp. Det er mye venninnen min spiser som jeg ikke spiser. Grønnsaker for eksempel! Jeg er helt elendig på å få i meg grønnsaker. Jeg spiser noe av det, men det er ett minimum. Derimot er jeg veldig glad i frukt! Så jeg bruker ofte frukt som en måltidserstatning eller mellommåltid. Frukt til frokost og kvelds for eksempel istedenfor skiver med pålegg. Hun har også helt andre matvaner enn det jeg har. Men likevel går vi begge ned i vekt, fordi vi har funnet hver vår måte som passer oss best.

Løsningen for min del ser ut til å bruke diverse måltidserstatninger. Da spiser jeg mindre, men oftere. Altså holder meg til de måltidene jeg skal ha i løpet av en dag. Jeg er fæl med å gå rundt på kjøkkenet og småspise hele tiden fordi jeg føler søtsuget støtt. Jeg har prøvd shake tidligere. Jeg fant aldri helt ut av når og hvor ofte jeg burde drikke det, så det endte vel med at jeg tok det i ny og ne. Altså, ingen rutine på det og jeg så heller aldri noen resultater. Jeg kjøpte meg jo en stor boks med sjokoladeshake fra Womens Best for noen år siden. Den siste skjeen med pulver tok jeg i går, så det sier vel litt tenker jeg.

Nå skal jeg prøve ut noe nytt igjen, i forbindelse med denne 4 ukers challengen jeg har! Jeg var innom den nye butikken som er kommet til Haugesund. Rusta heter den, og den er vel ganske lik Europris. De selger alt fra griller, hagemøbler og gulvplanker til sjokolade, pynteputer og tepper. Altså en butikk for meg! Med gode priser! Anyway, her fant jeg da en ny type drink og sjokoladebarer som skal brukes som måltidserstatning. Drinken var noe ala ProPud hvis du har hørt om den, og sjokoladebarene kan sammenlignes med Nutrilett sine barer, bortsett fra prisen da!

Jeg vil råde deg til å ta turen innom Rusta om du har mulighet hvis du skal prøve ut måltidserstatninger som er kjempegode og som har en overkommelig pris. Barene koster kr.21,- pr.stk, og de er kjempegode! Forhåpentligvis klarer disse å holde meg unna småspisingen. Jeg prøvde dem først i går, og har allerede bestemt meg for at disse skal jeg bruke fast fremover. I dag handlet jeg inn mer slik at jeg har til resten av uken. Men husk at du trenger grønnsaker og ordentlig mat også. Jeg bruker gjerne slike produkter til frokost og kveldsmat. Det synes jeg fungerer bra for meg! Om du ikke er på slank kan disse uansett være gode alternativer til godsaker om du kjenner på søtsuget! Bare ett lite tips for de som er interessert 

Bruker du måltidserstatninger? Hva er din erfaring med slike produkter? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg