SLIK VAR MIN 17.MAI

Så var 17.mai over for i år. Jeg hadde jo som sagt tidligere kjekke planer for denne dagen. Slik ble det jo da ikke. Men jeg måtte gjøre det beste ut av det og prøve å kose meg så godt som det lot seg gjøre. Dere har nok lagt merke til at det ikke har vært noe aktivitet her inne på nesten to uker. Det er en veldig god grunn for det, men jeg kommer ikke til å gå innpå det akkurat nå. Men jeg følte bare at jeg måtte nevne det såvidt her og nå slik at dere skjønner at det en grunn for alt bak.

I år ble det en litt spesiell 17.mai. Egentlig hadde jeg ikke særlig lyst til å feire 17.mai i det hele tatt, men jeg fikk nå på meg bunaden og tok turen innom barneskolen i nærheten for å kjøpe lapsskaus, som er en uskreven regel på denne dagen. Deretter gikk turen videre ned til sentrum for å se på folketoget og knipse litt bilder. Det er jo det samme gamle hvert år, men føler likevel at jeg er pliktet til å få med meg folketoget ihvertfall. Senere var det å slenge seg på sofaen og ikke gjøre noe mer enn det den dagen. 

Det blir ikke 17.mai uten korpsmusikk! Du kan si hva du vil men det ville sett helt latterlig ut om tusenvis av folk gikk i tog uten korpsmusikk og rytme? Ikke alle har sansen for korps, av en eller annen merkelig grunn, men jeg kjenner det kribler litt når jeg ser de kommer marsjerende og stortromma dunker hardere og høyere enn rånernes bassanlegg i bagasjerommet på en blodsenka volvo. Jeg har selv gått i korps i 8 år, og det har vel kanskje noe å si om hvorfor jeg mener de er ett obligatorisk innslag på 17.mai. Heia korps!!

Å ta bilder på en dag som 17.mai kan være en utfordring. Uansett hvilken dag det er egentlig. Spesielt om man er like glad i å bli tatt bilder av som Andreas er. Men av og til må jeg bare være ekstra sta og stå på mitt. Det ble ett par brukende bilder heldigvis. Med litt tull, noe humor og en god dose tålmodighet, så gikk det til slutt! 

Håper dere har hatt en fin 17.mai feiring! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg