DRENG OG KIRKEGÅRD

Jeg hadde ett spesifikk mål for helgen som var, og det var å samle to telltur-koder. Det klarte jeg, og i tillegg tok jeg tre koder i Bokn kommune for noen dager siden. De to første turene i helgen var i Sveio, hvor jeg gikk sammen med bestevenninnen min Lisa. Strålende sol og varmt i været, perfekt turdag! Jeg kan dermed si at Dreng og Leirvåg er fullført.

I neste uke er det også meldt kjempefint vær, så jeg håper på å fullføre resten av turene i Sveio kommune i løpet av neste uke. Så her kommer litt turbilder-spam fra helgen! De første bildene er fra Dreng, en topptur som er 272 moh. Noe vått og bratt oppover, så anbefaler gode tursko! Og ja, på toppen så vi ørn!

Tur nr 2 var til Leirvåg, rettere sagt til “Kyrkjegarden ved havet”. I 1849 da koleraepidemien herjet, ble de smittede begravet her. Koleragravplassene ligger ofte langt fra folk og hus fordi folk trodde de døde kunne smitte også etter at de var begravet i jorda.

Litt creepy å se gravplassen, med den gotiske porten og de døde trærne rundt. Gravplassen ligger rett ved havet, så likevel så var det ganske idyllisk. Synd at det blåste så mye, så fikk ikke tatt så mye bilder akkurat der. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg