KLAR FOR TELL TUR 2018

Nå er det i gang! Tell-tur sesongen for 2018 har offisielt startet. Jeg var såvidt med i fjor, men kun på gøy. Jeg dabbet litt av så det ble ikke så mange fullførte turer på meg da, men i år går jeg inn for å vinne! Det blir både for gøy og for konkurransen sin del! 

For de av dere som ikke vet hva Tell-tur er, så er det ett opplegg som går på å registrere turer man går på, som oftest såkalte “postkasse”turer hvor man kan skrive ned navnene på de som gikk turen og datoen. Bare i tillegg er det nå en kode man finner som man kan registrere på nett og være med i konkurransen om diverse premier. Du kan lese mer om opplegget HER. Jeg synes det er ett genialt opplegg som får folk opp av sofaen og ut i frisk luft. Vi drives jo av ett konkurranseinstinkt og da er det nok lettere å velge en dag ute i naturen og få sjansen til å vinne premier for det, enn å slite ut sofaen nok en dag. Om du går med en eller flere venner kan det ihvertfall bli en del kjekke turer. Jeg har alltid med meg hunden som selskap! 

Så vidt jeg har fått med meg så er det 127 turmål i Friluftsrådet Vest, som har turer for Haugesund kommune, Karmøy, Sauda, Bokn og en del andre kommuner. Du må velge det området som er aktuelt for deg. I går gikk jeg og Lisa opp til Valhest, som er rett i nærheten av hvor jeg bor. Det vil si at tur #1 av 127 er fullført! Valhest finner du i Tysvær kommune og er en topptur på 313 moh. Vi tok ikke tiden da vi gikk, men tipper vi brukte rundt 3 +- timer tur/retur. En kjempefin tur, kjenner det godt under føttene i dag! Skal du være med på Tell-tur i år!?

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg