13 KILO IGJEN

I dag tok jeg ny måling av kroppen for å vite hvordan jeg ligger an. Jeg hadde ett mål i dag, og det var at om målingen viste 78 kg blank var jeg storfornøyd! Det har vært litt opp og ned med både vekta og sunnheten når det kommer til mat i det siste, så jeg turte ikke ha for høye forventninger. Ting har liksom stått litt på stedet hvil. Men gjett hva! Den viste 78 blank! Og det er ikke bare vekta som er gått ned siden sist. 

Jeg har ikke fått kostholdsplan av PT’en min enda, men hun jobber med saken så det er nok ikke lenge til. Derfor har jeg jo måtte styre på selv når det kommer til mat. Siden forrige måling har jeg gått ned 0.8 kilo. Det er bra for jeg har ligget stabilt på rundt 78.5 kilo nå en god stund etter jeg tok sist måling, og jeg føler nå at jeg endelig er over den kneika nå som jeg er kommet meg ned på 78.0 kilo. Neste mål er å komme ned på 77 tallet i løpet av denne uken. Jeg har vært litt opphengt i det å komme meg ned på dette tallet, fordi nå har jeg nemlig bare 13 kilo igjen til jeg har gått ned 20 kilo!

Jeg er snart halvveis, og det føles utrolig godt. 3 kilo til så er jeg halvveis til målet mitt. Som sagt har det gått litt opp og ned og ofte har det ikke vært noen forandringer på vekta, men ett sunt mål for meg er å gå ned 0.5 kilo i uken. Og det er det jeg skal fokusere på i ukene fremover. 

Denne uken skal jeg også fokusere mer på å spise lite men ofte, slik at vekta forhåpentligvis beveger seg litt raskere nedover fremover. Akkurat i dag blir det veldig lite mat, men jeg drikker mye vann. Jeg fastet fra i går kveld til i dag kl.12.30, siden vi ikke kan spise eller drikke rett før denne testen. Derfor hadde jeg meg en grov baguett med kokt egg til frokost/sen lunsj, og har også det samme med meg på jobb. Og det er alt jeg kommer til å spise i dag. 

Jeg vet jeg er veldig opphengt i vekta, men skal vi se på de andre punktene på dette skjema, viser det seg også at jeg har mindre fettprosent og fettmasse nå enn forrige gang. BMI’en er også gått ned 0.3 siden sist gang. Så det er jo bra! Nå er det bare bånn gass fremover, sommeren er rett rundt hjørnet! 4 måneder går fort, vi er tross alt allerede halvveis inn i februar. Jeg som føler det nettopp var jul! 

På torsdag skal jeg ha min første PT time. Det blir spennende å se hva hun har tenkt ut for meg. 

12 kommentarer

Siste innlegg