SWEET & SOUR WOK

Jeg er helt elendig på å spise grønnsaker. Jeg får så og si ingenting av grønnsaker i meg, bortsett fra blomkål. Og blomkål har jeg kun når det står kjøttkaker på menyen. Og så kan jeg finne på å knaske på rå gulrøtter. Men that’s it! 

Venninnen min derimot er helt motsatt av meg! Hun er flink til å spise grønnsaker og lager mye forskjellig slik at kostholdet blir variert. I dag snakket vi mye om mat og kosthold og det motiverte meg til å prøve noe nytt. Wok, for eksempel? Grønnsaker står jo sentralt i en wok, så derfor fikk jeg litt hjelp av Augusta til å handle inn grønnsaker og alt jeg trengte til middagen. Jeg valgte å ha kylling til og en sweet&sour saus. 

På en skala fra 1 til 10? Tja, 7 kanskje. Uvant, men det smakte helt greit. Jeg ble ihvertfall veldig fort mett og klarte ikke spise opp en tallerken en gang. Det er nok fordelen med å spise sunt. Man stopper å spise når man faktisk er mett. Man spiser ikke bare for å spise, bare fordi det smaker sånn altfor godt, som med pizza for eksempel. Frem til nå, om jeg skal tro på Lifesum, så ligger jeg 1292 kcal under i dag enn hva jeg egentlig skal ha i løpet av en dag. Altså jeg har 1292 kcal igjen som jeg kan spise i dag. Jeg har fortsatt kveldsmat igjen, så litt mer kcal skal jeg ha. Men føler likevel jeg har spist mat i hele dag! Hatt ett knekkebrød med leverpostei til frokost før trening. Uten smør! Deretter en salat etter trening. Så gikk vi tur og med oss hadde vi banan og Propud Shake. Nå har jeg spist wok, og er stappmett. Fin start på uka! I morgen skal jeg måle meg igjen, krysser fingrene for at det har skjedd noe siden sist!

Hva med deg? Er du glad i wok?

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg