VI TRENGER IKKE VÆRE FLAU LENGER

OMG… Nå kan jeg endelig si meg fornøyd!

Jeg nevnte så vidt på onsdag for dere at vi fortsatt har gangen igjen før vi kan si oss helt ferdige med hovedetasjen. Mye rot og surr på dette rommet og med absolutt ingen plan førte bare til at vi flyttet rundt på rotet og kom oss ingen vei. Jeg hadde gjort meg noen tanker om hvordan jeg ville ha det, men likevel føltes det helt fjernt til å få realisert det. Så etter IKEA turen, hvor jeg kjøpte inn litt ting og tang spesielt til gangen bare for å få satt i gang, begynte jeg smått å rydde litt i går. Og så bare ballet det på seg. Rotet ble flyttet inn “der-hvor-ingen-går”, gulvet ble vasket, støv ble tørket, knagger ble hengt opp og kommoder ble satt på plass. Plutselig er den slitne gangen vi engang hadde, borte! Det var bare det å ta steget med å sette i gang, så går resten av seg selv.

Vi har endelig fått en gang vi ikke trenger å være flau over. For det var jo nettopp slik det var, jeg følte hver gang vi fikk besøk at jeg måtte unnskylde for rotet. Spesielt siden det er det første de møter i døra. Selv om jeg vet mine venner ikke bryr seg om hvordan det ser ut, er det jo selvfølgelig mye hyggeligere å presentere ett ryddig hjem. Det er fortsatt litt småting som skal gjøres. En liten del av veggen må fikses på, en knagg til må kjøpes og henges opp og ytterdøren trengs enten en oppussing ellers blir det en ny dør. Men akkurat det er ikke noe som haster. Mulig en hattehylle kommer opp for å få litt mer oppbevaring. Hva syntes du? Gangen er egentlig mye større enn hva dere ser her. Vi har nemlig ett helt rom som er åpnet opp og blitt en del av gangen. Vi vet ikke helt hva vi har lyst til å gjøre her enda, om vi setter opp en vegg og lager ett ekstra rom eller om det blir en rekke med garderobe. En slags walk-in-closet. Det siste høres mest fristende ut må jeg innrømme.

Så ut til at Kira likte den nye gangen også!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg