WEEKENDTUR TIL FJELLS

Guri, jeg tror ikke jeg har sovet så godt som i natt på lenge. I hvert fall ikke de siste nettene som har vært. Er det ett tegn på at jeg begynner å bli frisk? Jeg føler meg i alle fall mye bedre. Nesen renner litt og jeg går rundt og harker, men jeg nyser ikke så mye og skallebanken har gitt seg.

Det var nå godt, for senere i dag reiser jeg til fjells med familien min! Som sagt er pappa kommet hjem fra jobb, så for hans del skal vi ha en liten julefeiring med ham siden han ikke kunne være med på selveste juleaften. Da blir det først slalom i bakken, for så å komme hjem til kalkun og alt tilbehør. Og så er det broren min som reiser i millitæret om noen få dager. Så man kan vel si det er en slags god-jul-hade-lykke-til-familiesammenkomst vi har nå i helgen. Det er ikke ofte familien er samlet slik vi blir i helgen, så det blir veldig koselig! Hytten er i Sauda forresten, så om det er noen av dere som skal opp i trekket på lørdagen.. si hei!

Man trenger som oftest ikke pakke så mye når man skal til familiehytta. Det meste man trenger er jo der fra før. Men den store rosa kofferten skal være med, selv om det kanskje ser litt voldsomt ut! Nå skal det sies at det ikke bare er mine klær som skal oppi her, Andreas skal jo også være med. Flaut å si det, men jeg hadde enda ikke pakket helt ut etter Gdansk turen vår. Og det er vel over en måned siden. Gosh. Jeg liker å pakke, men hater å pakke ut.

Vil dere vite hva jeg pakker med meg på hyttetur?

Toalettsaker – Muligens det viktigste man tar med på tur. Hygiene! Tannbørste og tannkrem, deodorant, hårbørste, hudkrem, og litt sminke. Neida, selvfølgelig trenger man ikke sminke på en fjelltur! Men jo, litt.

Skiutstyr – Nei, tulla. Dette er såklart det viktigste man tar med på hyttetur til fjells! Må ikke glemme slalomskiene, stavene, hjelmen og skibriller. Og slalomsko. Med mindre man står på brett.

Ull og undertøy – Man vet aldri hvor kaldt det er oppe på fjellet. Det er bedre å kle seg for mye enn for lite gitt. Ull er det første man pakker til en slik tur! Det er det første jeg pakker til en slik tur. Og annet undertøy må også være med såklart. Og sokker! slalomsokker. Jo, det er noe som heter det. Vet du hvor viktig det er å bruke riktig type sokker oppi slalomsko? Det er viktig! Blodsirkulasjon, gnagsår og vannblemmer er bare noen stikkord som sier at du bør velge riktige sokker når du skal ut og stå på slalomski.

Vanlige klær – Sikkert deilig å gå og lubbe rundt i stilongsen hele dagen, men noen vanlige klær som ei myk bukse og genser kan være greit å ta med. For andres skyld.

Yttertøy – Skibuksa og en tykk jakke. Hansker og votter, lue og pannebånd. Jeg nekter å fryse, så jeg overpakker heller. Skal ikke glemme noe som helst!

Alt det praktiske – Lommebok med penger, mobiltelefon og lader, skikort (om man har). Kamera og pc om man er blogger. Selv om jeg nesten garantert ikke kommer til å bruke pcen. Nå er det familietur, og da skal jeg være sosial. Men er greit å ha den med, bare fordi.

Kira skal også få være med, det er jo tross alt en famileweekend ❤ Så det er bare å pakke med turselen og hundemat!

Ferdig pakka! Da er det bare å vente på at kjæresten skal komme hjem slik at vi får kommet oss avgårde.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg