JEG LAR MEG IKKE LURE

Jeg skal være glad for at denne helgen snart er over. Folk må bare ta å roe seg ned ett par hakk når dem skal handle på dager som Black Friday. Det er fullstendig kaos i butikkene, og for ikke å nevne inn og ut av parkeringsplasser! Det er som om folk glemmer høflighet og normal folkeskikk denne dagen, og for å være ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor det må være slik??

Jada, det er Black Friday, Black Weekend, Black Week. Jeg har fått x antall meldinger på telefonen, reklamene på tv har gått i ett kjør og folk snakker ikke om annet enn hva de skal kjøpe på tilbud. Jeg kunne ikke unngått å vite at det er svart uke om jeg så hadde gått inn for det! Folk står opp klokken halv 6 om morgenen, skipper frokosten og kaster seg i bilen for å være først i køen når butikkene åpner. Jeg er bare glad for at vi ikke har de ville tilstandene som det finnes i USA og mange andre steder i verden, men jeg begynner jaggu å lure på om vi nærmer oss.

For min del spiller Black Friday ingen rolle. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Jeg gjennomskuer de mildt kamuflerte tilbudene som liksom skal være så supergode at vi har en god grunn til å gå bananas og oppføre oss som ville apekatter. Jeg vet butikkene skrur opp prisene før dem setter dem ned “40%”, 30%”, “60%”. Jeg har sett det selv, og kjenner også flere som jobber i butikk som kan avsløre det samme. Eksempler? 

Cubus for eksempel. Jeg har en fast maskara jeg alltid kjøper der! Alltid! Den koster 99kr. I går var den satt opp til 149,-. Så med 30% som Cubus hadde på sminke fra Maybellene og Loreal så blir prisen…wait for it… 104.3 kr. 5 kroner dyrere altså. Og 3for2 har dem jo alltid på undertøy anyway. Så kan vi jo ta europris da. De skulle ha supersalg på vaskemidler. Du får 2 kanner med 2 liter tøymykner for KUN 35 kr! Orginalprisen er kr.19.90kr pr stk. Du sparer 5 kr… Wow, ikke sant! Eh? Når det kommer til tilbud er det tydelig vi kan bli litt naive og bare se prosentene, og ikke helheten.

De eneste butikkene jeg kan komme på som gjerne har ekte tilbud er de som selger elektriske apparater og tekniske dubbeditter. Slik som Power, Elkjøp og gjerne OBS Bygg og slike. Ellers har jo butikkene tilbud året rundt. Du har ikke tenkt på at etter denne uken så kommer førjulstilbudene? Så romjulssalg, så nyttårstilbud, så januarsalg? Som ofte er enda bedre enn Black Friday, for da skal butikkene ha ut alt av fjorårets, og inn med det nye. 

Hva med deg? Hvordan er ditt forhold til Black Friday?

3 kommentarer
    1. Black friday e bare stress og tull syns æ 😜 e jo bare kaos! 😅 e på ferie neddi oslo og for å si d mildt så er d forskjellige priser på alle butikkene uansett om d er samme butikk-kjede😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg