FORBEREDELSER MOT JUL

Hei alle sammen! Planene mine for dagen ble litt endret i siste liten. Det var noe problemer med min samboers bil, så derfor måtte han ta bilen min på jobb. Så, jeg har vært uten bil i hele formiddag, så derfor fikk jeg hverken kommet meg på trening eller i stallen. Men men, jeg hadde en ordentlig treningsøkt i går, så en pause i dag gjør ikke noe. Istedenfor fant jeg frem julepynten. 

Det nærmer seg tid for å pynte til jul, ihvertfall for min del. Og før pynten kommer opp skal hele huset været ryddig og rent. Det er så mye som skal forberedes nå før jul, og helt ærlig skjønner jeg ikke de som er helt imot å starte på juleforberedelser nå? Det må da være så mye bedre å være ferdig med ting i god tid fremfor å ta del i julerushet som kommer rundt midten av desember og ut mot jul, både når det kommer til å handle inn julegaver og pinnekjøtt og det å pynte huset og bake de syv sorter. Jeg er ihvertfall en av dem som begynner tidlig. Så tidlig som mulig! I dag har jeg såvidt begynt på julevasken, og som dere ser er kakeboksene kommet frem. I løpet av uken har jeg lyst å bake en sort julekaker, slik at vi kan kose oss hele desember! Jeg tenker som så at om jeg ikke begynner tidlig nok, vil ikke kakene bli spist opp innen desember og nyttår er over, og jeg er nødt til å hive masse når januar begynner for fullt. Det vil jeg ikke risikere å måtte gjøre i år, så her er kakemennene velkomne fra siste uken i november. Jeg fant frem eskene med julepynt og tenkte jeg skulle sortere litt. Jeg lot esken med juletrekuler ligge igjen, for åpner jeg den nå kan jeg ikke love at vi ikke har ett ferdig pyntet juletre i stua i morgen!

Jeg har en haug med masse gamle og nye ting, og jeg har en del pynt jeg vil kvitte meg med. Det står liksom ikke lenger i stil til resten av huset, så kanskje jeg kan gi det vekk til noen som vil ha glede av det. Frem til nå har jeg faktisk ikke handlet en eneste julepynt i år, noe som er helt ulikt meg. Jeg skal først og fremst se hva jeg har fra før, så kan jeg heller se om jeg finner noe fint jeg kan unne meg. Nei, tulla. Jeg har jo kjøpt en ting! En krans jeg skal ha ute på døra når desember kommer. Jeg ønsker å gjøre det ordentlig koselig ved ytterdøra i år, så den måtte jeg ha! Bilde nedenfor. 

Fremover har jeg planlagt mange blogginnlegg, og jeg kan love dere en ting. Det kommer til å handle MYE om jul ♥ Håper dere ser frem til det!

Kransen som skal henge ute på ytterdøren. Det blir koselig når juletiden kommer tenker jeg. Den var også på tilbud, så følte jeg gjorde ett skikkelig kupp! 149,- på Sparkjøp folkens. Og den er stor!

Kira følger som vanlig nøye med på hva jeg gjør. Ikke alt hun skjønner av de rare tingene vi mennesker gjør. 

Oppi alt julerotet fant jeg disse to lyshusene. De ser ikke særlig pene ut, men jeg har en plan med hva jeg skal gjøre med dem. Dere skal selvfølgelig få se når jeg er ferdig. Forhåpentligvis blir de lekre å se på til slutt!

Har du begynt å pynte til jul?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg