GRUNNER TIL Å DATE EN HESTEJENTE

Hestejenter kunne gått for å være en egen rase innenfor menneskeheten. Det finnes mange fordommer mot dem som driver med hest, og det blir sett på som en “jentete” hobby. Fakta er at vi driver faktisk med en tøff ekstremsport som krever at man er tøff, tør å prøve og tør å feile. Og ikke minst, ikke gir opp! Så om du ikke håndterer de punktene, ja, jeg dømmer deg ikke for det. For jeg er klar over uvissheten din ovenfor min sportsgren, men skjønner fortsatt ikke hvorfor noen velger å forhåndsdømme jenter som driver med hest som en slags rosa-boble som blir sponset av foreldrene. Hvor har folk det fra? Nå snakker jeg rett til dem som føler seg truffet og vet de har dømt denne hobbyen før og jenter som driver med det. Som oftest er det gutter det er snakk om. Gutter som selv kjører rundt i dyre Bmw’er som pappan har sponset. Men om du som leser er en gutt, skal jeg faktisk gi deg 8 gode grunner for å date en hestejente!

Tåler å bli skitten! Vi er ikke redde for å brekke en negl eller bli skitne. Glem løsvipper og neglelakk. Her er det ett fast håndtrykk rundt ei greip og møkk opp etter beina! Alle liker vel litt dirty kvinnfolk?

Vi er greie å gjøre avtaler med. Hvis du går med på å være hestepasser for en dag, kan du sannsynligvis be om hva som helst i retur!

Sterke lår! Å sitte med spredde bein i flere timer en dag, opp og ned i salen og av og på hesten. Det blir det muskler av! Og ikke bare i lårene…

Vi går rundt i lange støvler og trange bukser. Så vidt jeg vet har ikke de fleste mannfolk noe i mot det?

Vi er tøffe! Vi håndterer ett halvt tonns dyr hver dag. Vi kan bli kastet av når som helst, men utfordrer sjansen likevel! Detter vi av, kommer vi raskt oppå igjen. Her er det ingenting i veien for stå-på viljen! Pinglete, du liksom!

Flinke til å ri. Jeg trenger ikke si mer. 

Vi er kosete! Å snakke babyspråk til hesten hele dagen gjør oss nesten eksperter i koseprat. Nusse-dusse-puselusen.

Vi er vant med å jobbe. Stallarbeid er langt ifra lett, det er faktisk rake motsetningen. Det er tungt, variert, og tar aldri slutt. De samme oppgavene venter oss neste dag. Litt av ei rosa boble. 

7 kommentarer

Siste innlegg