LET’S TALK BOOBIES

Jeg vil gjerne skrive ett lite innlegg nå for å gi ett godt og utdypende svar på noen spørsmål jeg har fått her på bloggen. Det er en del jenter, forhåndsvis unge jenter fra 14-15 år og opp, som lurer på hvor jeg kjøper bh’ene mine og hvordan jeg finner den “rette” bh’en. Mange av dem forteller at de sliter med store og tunge pupper, noen av dem skriver at de får vondt i rygg og nakke, og andre liker rett og slett ikke hvordan puppene ser ut og håper jeg kan gi dem råd. 

Det håper jeg også! At jeg kan gi ett par råd som kan hjelpe dere litt på vei. Nå er ikke jeg noen ekspert på hverken pupper eller bh, men jeg kan såklart dele noen punkter som jeg har lært opp gjennom årene. Jeg vet hvordan dere har det for å si det sånn, for slik hadde jeg også det for noen år tilbake. Jeg brukte helt feil bher, for små cuper og for slakke stropper. Mamma kommenterte ofte at det så ut som at jeg hadde fire pupper, fordi de tøyt ut av de små cupene. Bh’ene som mamma kjøpte til meg var det jo ikke noe push i. Jeg var mer opptatt av mest mulig push up og at det skulle se “sexy” ut enn at de faktisk passet til mine pupper. Du vet, ungdomsårene.. Nå var ikke jeg en av dem med små pupper heller, jeg utviklet meg veldig tidlig. Jeg husker jentene i klassen min på barneskolen prøvde å tvinge på meg en bh fordi jeg var den første som virkelig begynte å få pupper. Og det var jeg flau over. 

I dag er det ikke slik at jeg kjøper feil bh fordi dem er finere enn andre. Alt forandrer seg med tiden, det gjelder også utvalget av flotte bher i store størrelser! Jeg husker godt på ungdomsskolen, alle jentene hadde slike flotte bher på seg med blonder og freshe farger, mens jeg som oftest hadde kun kjedelige sorte og hvite. Godt vi er kommet lengre i dag!

Ofte er det slik at butikker har lite utvalg for dem som har større pupper enn 70C, og de få bh’ene de selger er ofte kjedelige og lite sexy. Jeg er en av dem som har store pupper, naturlig (Jepp, der fikk dere svar på det andre lesere har lurt på), og må ha bh’er som gir god støtte. Jeg har funnet min favorittbutikk når det kommer til flotte bh’er i rette størrelser! 

Så hvor kjøper jeg undertøy? Min Number One undertøysbutikk er CUBUS. Der handler jeg stort sett alt av undertøy og bh’er. Og som oftest har dem alltid 3 for 2 på alt undertøy, noe som er en gedigen bonus! CUBUS har kommet så mye lengre enn for eks H&M når det gjelder bh’er for unge damer med store former. KAPPAHL er en god nummer 2, som jeg alltid tar turen innom etter at jeg har vært på CUBUS. H&M bryr jeg meg ikke noe om å kikke på engang. KAPPAHL har gode bher i store størrelser men lite utvalg, CUBUS er en klart favoritt.

Det jeg ser etter når jeg velger bh’er er om de har en stor kant fremme mellom “cuppene”. Ikke alle bhene mine har denne kanten, men de fleste. De uten bruker jeg ofte under kjoler, topper og den slags. En annen viktig ting er stroppene. Brede stropper er mye mer behagelige enn tynne, og jeg sørger alltid for å kjøpe en bh der stroppene kan stilles inn så mye jeg selv ønsker. Slappe stropper gir ikke noe støtte i det hele. Kjøper du en bh med for tynne stropper og du har store pupper vil du kunne få dype, røde merker på skuldrene på grunn av tyngden, og etter hvert få veldig vondt i nakke og rygg. Dette vet jeg fordi jeg gjennomgikk det samme gjennom ungdomsårene, fordi jeg alltid kjøpte feil bh’er. Når det kommer til merker i bh’er, er det ikke så hytt for meg. Jeg vet at Triumph sitt merke er ett bra merke, men også veldig dyrt i lengden. Men om det er sånn at du ikke finner noe annet, ja da er det absolutt verdt det å heller investere i en god bh som gir støtte og varer lenge. På mange butikker er de behjelpelige med å finne rett bh størrelse til deg. 

Bred kant

Den sorte har en bred stropp som ikke gnager seg inn i huden etter en lang dag. Den rosa kan man stramme inn så mye man ønsker. 

Jeg sover aldri med bh. Nå er det ingen studie som viser om det er best å sove med eller uten, eller om det har noen spesiell påvirkning på brystene, men jeg personlig sover bedre uten. Da slipper jeg stygge merker på kroppen hvor bhen sitter og jeg tror at kroppen takker oss som sover nakne, spesielt med tanke på blodsirkulasjonen. 

Om noen spør meg hvilken str i bh jeg bruker, så aner jeg ikke hva jeg skal svare. Stort sett svarer jeg D, men det er egentlig ikke helt sant. På bildet nedenfor ligger 4 forskjellige bher jeg bruker til hverdags – i 4 forskjellige størrelser; 75E, 85D, 80D og 85C. Når dere skal prøve bh’er vil jeg råde dere til å ta med dere flere størrelser for å teste ut hvilken som sitter best på deg. For det er ikke alltid en 85D bh passer best, det kan hende du av og til må opp i en E eller ned i en C for best mulig komfort.

Håper dere fikk svar på det dere lurte på! Prøv dere frem i butikken. Prøv heller 5 bh’er enn 1 før du bestemmer deg om du er fornøyd eller ikke! ♥ ♥

 

12 kommentarer
    1. Emmis: Cubus 🙂 Men begynner å bli en stund siden jeg kjøpte den, så vet ikke om de fortsatt selger den. Men mye fint har dem ihvertfall <3

    2. Hei. Å variere størrelsene fra 75 til 85 er ikke bra for deg i det hele tatt, en bh skal sitte godt rundt og et så stort sprang sier mye om at du enten går opp og ned i vekt eller velger helt feil bher. Triumph er et av de beste alternativene av merker for deg å de med tyngde i brystene. Du trenger mer støtte enn en slik t-skjorte bh fra Cubus gjør. De er elendig i både støtte og passform. Egentlig burde du hatt en minimizer som støtter godt opp både rundt og passformen til skålene. Det er viktig å tenke på passformen for nettopp å skåne seg selv for ryggsmerter senere i livet. Når det gjelder utseende kan du få veldig pene på både Triumph og change å det en legger ut for får en igjen for både på holdbarhet og komfort. Dessuten ligger prisene fra 300-600 kr på Triumph noe som er helt overkommelig for de aller fleste 🙂 mvh ei som har solgt undertøy i mange år til mennesker i alle fasonger.

    3. Anonym: Så lenge en bh på 75 eller en bh på 85 er like stramme rundt spiller det ingen rolle for meg. Jeg prøver meg frem for å finne en perfekt bh, jeg går ikke bare etter ett tall som liksom skal være en fasit svar som bestemmer hvilke bher som passer meg. Det hjelper ikke (for meg) å presse meg inn i en 75 når skinnet tyter ut over sidene selv om det er rett cup size, mens i en annen butikk kan en 75 passe helt perfekt, både i cup og omkrets. Bh’er varierer i str på lik linje med andre klær, fra butikk til butikk, produsenter og all slags andre faktorer som spiller inn. Jeg vil tro jeg kjenner meg selv best og vet hva som er best for meg og hva som fungerer best for meg 🙂 Jeg har ikke lenger vondt i rygg og nakke slik jeg hadde for 10 år siden. Men takk for innspill, alltid greit for lesere å høre andres meninger 😉
      3-600 kr er en fin pris, helt enig 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg