TIDLIG-FØR-JUL-FØLELSEN

Før jobb i dag rakk jeg å komme i den rette stemningen til å bake pizzasnurrer og kanel i svingene! Jeg synes det er så koselig å stå på kjøkkenet og bake mens musikken og dempet belysning sørger for den rette “tidlig-før-jul-følelsen”. Ja, for nå er tiden faktisk kommet til at det snart bare er 2 måneder til jul! Og slike morgener som i dag skal jeg gjøre masse av i desember. 

Oppskriften er langt ifra vanskelig. Bare en helt vanlig søt grunndeig, kjevle ut deigen og spre på med det fyllet du vi. Når det gjelder pizzasnurrene ruller du deigen sammen på samme måte som kanelsvingene. 

PS! Jeg byttet ut noen skjeer med sukker med sukrin istedenfor, bare for å dempe den dårlige samvittigheten jeg burde ha når jeg hiver i meg både litt usunne pizzasnurrer og litt usunne kanel i svingene på kveldsvakt i dag, som jeg forresten ikke har. 

3 kommentarer
    1. Iselin Eriksen: Jippi, endelig flere som kjenner på julefølelsen <3 Tusen takk, de var veldig gode! Anbefales som matpakke til jobb 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg