PASTAGRATENG MED KJØTTDEIG

Uken min kunne ikke startet bedre! Jeg har fri fra jobb til i morgen, men har likevel vært tidlig oppe både mandag og i dag for å starte dagen med en frisk ridetur sammen med ei venninne. Og tenk, i dag har vi faktisk SOL!! Ellers har jeg fått brukt fridagene mine på å rydde, vaske klær og styre på i huset. Det er når jeg har fri jeg føler jeg får gjort alt av husvask i fred og ro. Jeg har hele dagen og kan jobbe i mitt tempo. 

Og ja, forresten! I går hadde jeg den gode pastagratengen jeg lager av og til. Den er bare så syykt god. Ikke særlig sunn men.. men god! Jeg har delt oppskriften på bloggen min tidligere, men det er helt tilbake i fjor. Så jeg kan vel dele den igjen her og nå, for denne må dere bare prøve! 

INGREDIENSER:

♥ 3 dl makaroni

♥ 3 ss hvetemel

♥ 5 dl lettmelk

♥ 1 stk egg

♥ 2 dl revet ost

♥ 400 g kjøttdeig

♥ salt og pepper

En pakke med skinke strimler

SLIK GJØR DU:

Kok makaronien etter anvisning på pakken. Hell av vannet.

Ha 5 dl lettmelk i en kasserolle og rør ut 3 ss hvetemel. Kok opp og la sausen småkoke i 3 minutter, til den tykner og trekk av varmen. Smak til med salt og pepper.

Sett ovnen på 220 grader. 

Rør inn 1 lettpisket egg i den hvite sausen og vend inn 1 dl revet ost og kokt makaroni.

Stek 400 g kjøttdeig og tilsett litt salt og pepper. Tilsett også skinkestrimlene til kjøttdeigen, så de får stekt seg litt før de skal oppi blandingen.

Hell kjøttdeigen og den hvite sausen oppi til makaronien og rør alt godt sammen. Fordel så blandingen oppi en ildfast form. Topp med revet ost. 

Stek i ca. 10 minutter, til osten er smeltet og gyllen. 

Server ♥ ♥ ♥

1 kommentar
    1. Oj, den der såg fristende ut. Som de sier: Det er ikke alt som er så sunt, selv om det smaker fanden så godt! Fristelser er til for å holde:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg