FARLIG GOD

Det absolutte høydepunktet i ferien – for min del – var Djurs Sommarland! Jeg elsker karuseller, og berg og dalbaner er noe av det kjekkeste jeg vet! Jeg kunne tatt karuseller hele dagen, uten stopp! Så enten du har familie med barn eller kun deg og kjæresten, så vil jeg anbefale Djurs Sommarland på det sterkeste. Her har de mange attraksjoner for folk i alle aldre.

Vi hadde heldigvis været med oss. De andre dagene i Danmark regnet det og var stort sett overskyet. Denne dagen var det sol og varmt, og jeg fikk en deilig følelse av sommer, noe jeg kjenner jeg savner nå. Hjemme har det regnet siden.. ja, siden august meldte sin ankomst! Minuset var at det var minimum 40 minutters ventetid på alle de store attraksjonene, og det førte til at vi ikke nådde å ta alt vi ville ta. Jeg hadde såå lyst til å ta Tømmerstokkene og Safari Raftingen, men da var de andre så lei at det ble ingenting av. Jeg ville sette meg ned på bakken og sutre som en baby for å få viljen min. Greit nok jeg er sta, men jeg har en kjæreste som er minst like bestemt. Jeg tapte, for å si det sånn.

Det verste med turen var en stor, rosa is som skapte problemer for meg den ene dagen. Da vi skulle forlate Djurs fikk jeg så lyst på is! Så.. jeg kjøpte meg is, tre store kuler med tutti frutti. Dette tålte jo ikke jeg da tydeligvis, for magen min blåste seg opp og var steinhard resten av den dagen! Aner ikke hva som skjedde, jeg tåler jo da is! Dette har aldri skjedd med meg tidligere. Jeg hadde sterke smerter, og det eneste som hjalp for at magen ikke skulle vrenge seg var da jeg satt, helt i ro! Jeg klarte nesten ikke å gå, så gale var det! Jeg husker vi satt og spiste middag/kvelds på en restaurant, og jeg forsøkte alt jeg kunne å ikke vise noen grimaser av smertehelvette jeg gikk gjennom til servitørene. Vi skulle egentlig kose oss på bar etter maten, men jeg måtte bare be de andre om å gjøre som de ville, jeg for min del måtte tilbake til hotellet før jeg la meg ned for å dø. Jeg følte meg absolutt ikke bra. Jeg prøvde å fremkalle brekninger slik at jeg kunne få det ut, men ikke tale om! Til slutt fikk jeg det opp, og da ble jeg bedre med en gang. Hele opplevelsen var bare merkelig. Det var ingengting i veien med isen, isen var kjempegod. Litt for mye sukker kanskje? Blir uansett lenge til neste gang jeg skal nyte en is som er så farlig god. Og jeg skal holde meg langt unna tutti frutti.. Noen andre som har opplevd noe lignende??

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg