Vi har flyttet

Nå er det bare å endre adresse. Vi har bodd i det nye huset i ei uke. Det vil si, vi har nå offisielt flyttet! 

Plutselig var det klart for oss å flytte, og det gikk rimelig kjapt fra vi hentet de siste eskene i leiligheten til vi satt og koste oss med film i den nye stua. Nå har jeg noen uker fremover hvor jeg kan kose meg med å innrede slik jeg vil, henge opp bilder, rydde i klesskap og sette på plass ting i hyller. Kos og kos, i begynnelsen nå er det nesten som å bo i den gamle leiligheten. Verktøy liggende, esker overalt og småting som gjenstår. Uansett så er det mye kjekkere å pakke ut av esker enn inn i esker. 

jeg gleder meg til jeg har bildene klart til å vise dere hvor stor forandring som har skjedd etter at vi begynte å pusse opp! Det har tatt tid, men det er virkelig verdt det. Det er en helt rar følelse. Hvordan dagene har gått så tregt fra vi kjøpte huset, til vi plutselig sitter her og lurer på hvor tiden ble av. Huset vårt består av to etasjer, en hovedetasje og en kjelleretasje. Vi har pusset opp hovedetasjen hvor vi har alt på ett plan. Kjøkken, stue, soverom, kontor og bad. Vi har noen kjekke ideer til kjelleretasjen, men det blir ikke med det første. Nå skal vi bare nyte tiden i huset, uten å tenke på mer oppussing i år. Det har blitt utrolig fint, og jeg er kjempe fornøyd med resultatet! Jeg vet jeg kommer til å savne mitt tidligere bosted. Leiligheten. Utsikten! Herlighet, slik utsikt kommer jeg nok aldri til å få igjen. Men man må jo ofre noe, for å få noe. Er det ikke det man sier?

Det var litt blandet følelse da jeg hentet de siste tingene fra leiligheten. Jeg er oppvokst på Vormedal, og har de fleste barndomsminnene mine derfra. Jeg er en person som er glad i det trygge, så å kjøpe mitt eget hus og flytte vekk fra det som har holdt meg trygg de fleste årene av livet mitt har vært en berg-og-dal-bane av følelser. Men dette kommer jeg til å ha så godt av! Allerede nå kjenner jeg meg mer moden og klar for det “voksne” liv i eget hus, ta tak i mine egne prosjekter, og styre alt hvordan jeg selv vil. Jeg er sikker på at jeg vil trives kjempegodt! Men først får vi rydde plass, så vi kan begynne å leve.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg