Fælt så snopesjuk du var da

Våknet til ett mysterium i dag. 

Klokka halv 9 stod jeg opp, stelte meg, kledde på meg, satte meg i sofaen.. Ser på bordet som står uryddet fra gårsdagens kveldsmat, tenker jeg må ta oppvasken. Kikker i sofaen hvor snopeskåla står etter vi koste oss med film og godteri i går kveld. Hmm, skåla er tom!? Jeg er sikker på at skåla var ganske så full da vi la oss. Fælt så snopesjuk Andreas var i dag morges da, tenker jeg! 

Så fikk jeg mine mistanker. Sender en snap til Andreas, du som har spist alt dette her!? Ikke misforstå, du har lov å kose deg. Men det får da være grenser, ikke sant? Nei, han hadde ikke spist noe. Da fikk jeg bekreftet mistankene mine. Synderen lå i senga si, som for øvrig er i stua. Logrende lå hun der og bare kikket opp på meg med de mest uskyldige øynene jeg noen gang har sett.

Neiii! Panikken slo meg, og det er jo ikke så rart. Sjokolade, gummikrokodiller, nonstop, sukkerbomber! Alt en hund ikke skal ha. Ut med oss! Hun fikk ikke til å gjøre nr 2. Jeg prøvde å fremkalle brekninger på hunden, presset litt på magen. Fælt så hard den magen var! Ikke rart hun ikke fikk noe ut. Tanken på å ringe dyrlegen var selvfølgelig til stede. Men hva kunne han gjort? Det måtte jo ut uansett. Jeg tvang i henne masse vann og satt henne ut i bånd i en times tid. Masserte og presset på magen. Og der kom det! En svær dam! (NB! Ekkelt bilde)

Det går foressten bra med Kira. Det ser ut til at hun fikk opp det meste, og hun har drukket masse vann. I tillegg har jeg holdt henne i aktivitet for å løsne opp i magen, så er vi sikre på at alt er vekke! Men som du skremte meg, lille venn. 

Har jeg lært noe i dag? Aldri la snop eller mat stå fremme om natta uten tilsyn. Uansett hvor mye du stoler på hunden din, ingen kan motstå en skål full av godbiter!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg