Blondes have more fun

Etter flere uker.. nei.. måneder, så kom jeg meg endelig til frisøren. Det har tatt meg så lang tid på å bestemme hva jeg ville gjøre med håret, at det fikk gro ganske mye før jeg kom meg avgårde til salongen. Men det er bra at håret får hvile en stund før du setter i gang med en ny behandling igjen. Som dere kan se på bildet nedenfor gikk jeg ganske lenge uten å farge det, så det meste av håret mitt var i min naturlige farge. Jeg kan tippe det er rundt 2 år siden + + sist jeg var hos frisør! Nå hadde jeg friskt og nytt hår, klar for fargebehandling! Resultatet ble jeg mer enn fornøyd med! Man er alltid skeptisk når man sitter i stolen og lurer på hvordan dette skal gå, jeg tror neppe jeg er alene om det. 

I utgangspunktet ønsket jeg en kald blondfarge med en mørk farge i bunn. Men frisøren ville ikke anbefale det. Det ser jo så flott ut på bilder, men det mange ikke tenker over er tiden som kommer etter fargebehandlingen. Når håret vokser, vil man måtte farge det mye oftere om man har en mørkere bunn enn sin egen naturlige farge. Etterveksten vil vises i løpet av kun noen få uker, og det er bare ett spørsmål om tid hvor ofte du gidder å gå og fikse dette om og om igjen. Om man er lys og har en lys ettervekst, så vil ikke overgangen være så drastisk som den mørke fargen. Så den tanken slo jeg raskt fra meg. Å farge hele håret blondt var uaktuelt. Jeg ville ha litt liv i det, så vi endte opp med tett i tett med blonde, kalde striper. Og sammen med min naturlige farge ble det så naturlig og fint! Jeg er kjempefornøyd! ♥ ♥ ♥ 

Før

Etter

Jeg klippet og farget meg forresten på Z Hårdesign nede i Haugesund Sentrum. 

8 kommentarer

Siste innlegg