10 ting dere ikke visste om Kira

Siden jeg nå la ut ett helt innlegg med bare bilder av Kira, tenkte jeg å skrive ett lite innlegg om henne også. Om jeg har noen nye lesere, så kjenner dere ikke Kira fra før. Så her har dere noen punkter om Kira som kanskje ikke gamle lesere visste om engang. Hun er hvertfall noe for seg selv ♥

1. Om du legger noe ekstra godt oppi skålen hennes, som middagsrester og skiver med leverpostei, begynner hun ikke å spise før du sier “vær så god”. 

2. Hun springer til døra med en gang hun ser vi finner frem bånd og tursele, eller sier “Skal vi gå tur”, og står og tripper på stedet til vi kommer oss ut døra.

3. Hun ligger alltid på ryggen og sover. Alltid. 

4. Hun er en skikkelig mammadalt. Hun sniker seg alltid inn på soverommet vårt når vi har lagt oss, og legger seg nedenfor senga på min side for å sove. Når Andreas jobber natt får hun av og til sove i senga, på hans side. Men det er hysj hysj. 

5. Da jeg fikk henne var hun usikker og redd. Hun vsste ikke hvordan hun skulle gå i bånd, hun hilste aldri på andre hunder, hun var tynn og pelsen var ustelt, hun var livredd vann og bading og kastet jeg en pinne eller ball for å leke så sprang hun motsatt vei for å gjemme seg. Hun var da 1 år gammel. I dag er hun verdens lykkeligste hund, har mange hundevenner, og er glad i mennesker. Dessuten er pinner og ball noe av det kjekkeste hun vet. Og jeg klarer knapt å holde henne vekke fra å hoppe i vannet! Fyller 5 år til sommeren 🙂

6. Hun elsker agility! Hun springer gjerne banen rundt flere ganger før jeg får satt i gang. Øvelsen “Møne” er favoritten. 

7. Jeg kan la henne springe løs uansett hva. Hun løper aldri fra meg, og kommer alltid når jeg roper på henne. Hun er 110% lydig. Såklart, har henne løs hvor det er forsvarlig 🙂

8. Hun elsker å jobbe. Å bære kløv, gjøre triks, hoppe naturhinder når man går tur. Alt er kjekt, så lenge man får brukt hjernen! Og hun er super når det kommer til bilder. Hun stiller seg alltid fint opp for ett bilde og to.

9. Hun bjeffer sjeldent. Jeg kan nesten telle på 10 fingre hvor ofte jeg har hørt Kira bjeffe i løpet av de 4 årene jeg har hatt henne. Derimot, så “boffer” hun ofte når hun møter folk hun ikke kjenner eller om det banker på døra. 

10. Hun er en såkalt “tungelufter”. Tuppen på tunga henger ofte ute i fri luft.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg